וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מגנים את דברי ארדואן נגד הציונות

1.3.2013 / 5:29

התבטאותו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ממשיכה לעורר הדים. לאחר שנתניהו כינה את דבריו "אפלים ושקריים" מצטרף הבית הלבן לגינוי: "ניסיון פוגעני ושגוי"

התבטאותו השנויה במחלוקת של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בגנות הציונות, ממשיכה לעורר ביקורת. הלילה (שישי) פרסם הבית הלבן הודעה לפיה ארצות הברית מגנה את התבטאותו של ארדואן, שטען כי "הציונות היא פשע נגד האנושות". דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, טומי ויטור, אמר כי "אנחנו דוחים את הניסיון של ארדואן להציג את הציונות כפשע נגד האנושות, זהו ניסיון פוגעני ושגוי". הוא הוסיף כי "אנו קוראים לאנשים מכל האמונות והתרבויות להוקיע פעולות של שנאה ולהתגבר על המחלוקות של זמננו".

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
ארדואן כינה את הציונות "פשע נגד האנושות", נתניהו לא נשאר חייב/רויטרס

לפני יומיים אמר ארדואן כי "הציונות היא פשע נגד האנושות", והשווה אותה לאנטישמיות, לאיסלמופוביה ולפשיזם. ארדואן נשא דברים בווינה בנוכחותו של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בפורום שעסק בקידום יחסי המערב והאיסלם. הדברים נאמרו בשולי נאומו של ארדואן, שעסק בעליית הגזענות נגד המוסלמים באירופה. "בדיוק כמו הציונות, האנטישמיות והפשיזם, נחוץ שנתייחס לאיסלמופוביה כפשע נגד האנושות", אמר ראש הממשלה הטורקי.

דבריו של ארדואן זכו לביקורת חריפה גם מצידו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר אתמול כי "מדובר באמירה אפלה ושקרית שחשבנו שכמוה עברו מן העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully