וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על דברי ארדואן: "אמירה אפלה ושקרית"

טל שלו

28.2.2013 / 20:10

ראש הממשלה גינה בחריפות את נאומו של ראש ממשלת טורקיה, בו הוא השווה בין הציונות לאנטישמיות ופשיזם. "חשבנו שדברים כאלה חלפו מן העולם", אמר נתניהו

אף שבאחרונה דווח על התחממות היחסים בין ישראל לטורקיה, אמירתו הפרובוקטיבית של ראש משלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן עוררה את המתיחות מחדש. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה הערב (חמישי) בחריפות את דבריו של ארדואן בגנות הציונות. "מדובר באמירה אפלה ושקרית שחשבנו שכמוה עברו מן העולם", אמר נתניהו.

ראש ממשלת טורקיה אמר היום כי "הציונות היא פשע נגד האנושות", והשווה אותה לאנטישמיות, לאיסלמופוביה ולפשיזם. ארדואן דיבר אתמול בכינוס בווינה בנוכחותו של מזכ"ל האו"ם, באן-קי מון, בפורום שעסק בקידום יחסי המערב והאיסלם. הדברים נאמרו בשולי נאומו של ארדואן, שעסק בעליית הגזענות נגד המוסלמים באירופה. "בדיוק כמו הציונות, האנטישמיות והפשיזם, נחוץ שנתייחס לאיסלמופוביה כפשע נגד האנושות", אמר ראש הממשלה הטורקי.

בנימין נתניהו מול רג'פ טייפ ארדואן. רויטרס
ארדואן אמר כי "הציונות היא פשע נגד האנושות". ארדואן ונתניהו/רויטרס

חרף הדיווחים על מאמצים לפיוס בין ירושלים לאנקרה, ארדואן ממשיך בחודשים האחרונים להתבטא בחריפות נגד ישראל. אחרי ההפצצה בסוריה שיוחסה לישראל בסוף חודש ינואר, אמר ארדואן כי מדובר בפעולה "הנוגדת כל חוק בינלאומי", וכי "מי שהתייחסו לממשלת ישראל כאל ילד מפונק, צריכים לדעת שההיסטוריה לא תסלח למשטר הישראלי". באנקרה עדיין מתעקשים כי כל נורמליזציה של היחסים עם ישראל, ששרויים בקיפאון עמוק מאז אירועי המשט לעזה, תלויה בשלושה תנאים: התנצלות ישראלית על הרג הטורקים במשט, פיצוי למשפחות הפצועים והסרת המצור על עזה.

ואולם, בתקופת מבצע "עמוד ענן" אישרו גורמים מדיניים כי שליחו של ראש הממשלה נתניהו, יוסף צ'חנובר, קיים מגעים עם בכירים טורקים בניסיון למצוא נוסחה לסיום המשבר, בין השאר בשל לחץ אמריקני על ירושלים ואנקרה להתגמש ולהתקרב. לפי הדיווחים, הוא נפגש בז'נווה עם מנכ"ל משרד החוץ הטורקי, פרידון סינירלולו, בניסיון למצוא נוסחה לסיום המשבר שתהיה מקובלת על שני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully