וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אימות לגרסת שב"ס: ג'ראדאת לא הורעל למוות

המכון לרפואה משפטית שלל את האפשרות שהאסיר הפלסטיני שמת ביום שבת בתאו בכלא מגידו הורעל וחיזק בכך את גרסת שב"ס כי סיבת המוות היתה דום לב. לדברי המכון, לא היתה אלימות

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק

האסיר הפלסטיני ערפאת ג'ראדאת לא הורעל, וכפי שפורסם לפני מספר ימים, לא נמצאה עדות לאלימות פיזית שבוצעה נגדו כפי שטענו הפלסטינים – כך עולה ממצאי נתיחת גופתו במכון לרפואה משפטית. ממשרד הבריאות נמסר היום (חמישי) כי הדימומים והשברים בצלעות שנמצאו בנתיחת גופתו "אופייניים למאמצי ההחייאה שבוצעו על ידי הצוות הרפואי משרות בתי הסוהר ומד"א במטרה להציל את חייו". מהמכון לרפואה משפטית נמסר כי שם יימשכו הבדיקות לאיתור נסיבות מותו של האסיר.

ביממה לאחר מותו כבר פורסמו ממצאים ראשונים מנתיחת הגופה והובהר מהמכון לרפואה משפטית כי ג'ראדאת לא עבר עינויים. "במהלך הנתיחה לא נמצאו סימני חבלה חיצוניים, למעט סימני החייאה ושפשוף קטן בחזה ימין", נמסר מהמכון, שצין עוד כי יש לערוך בדיקת רעלנים בכדי לשלול אפשרות שהורעל – בדיקה שממצאיה מתפרסמים עתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הורעל. ג'ראדאת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ראדאת מת ביום שבת האחרון בכלא מגידו, מה שעורר גל של מהומות בגדה המערבית וכן שביתת רעב בת יום אחד של כלל האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל. ביום שני הובא ג'ראדאת למנוחות בכפרו סעיר, הסמוך לחברון.

אלפי פלסטינים ובהם בכירים ברשות הפלסטינית השתפו בלוויה ודגלי פלסטין ופתח הונפו במקום. בצעד חריג אישרה ישראל לרשות הפלסטינית לאפשר לכוחות הביטחון הפלסטיניים ללוות את מסע הלוויה תוך שהם חמושים, על אף שהמסע עבר בשטחי C, כולל על כביש 60. במקום נכחו חמושים שירו באוויר והפיצו כרוז בשם "גדודי חללי אל-אקצא" הקורא לנקום את מותו של ג'ראדאת. הכרוז האשים את ישראל בהריגתו והבטיח להענישה על "פשעיה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
משפחתו של ערפאת ג'ראדאת, האסיר הפלסטיני שמת בכלא, פברואר 2013. יותם רונן
אביו של האסיר, בכניסה למכון לרפואה משפטית באבו כביר/יותם רונן

ג'ראדאת נעצר לחקירת שב"כ ב-18 בפברואר בעקבות עדויות מחקירות תושבי כפרו, בהן עלה החשד שהיה מעורב בזריקת אבנים בחודש נובמבר סמוך לקריית ארבע, שבה נפצע ישראלי. הוא הודה בחשדות נגדו, ומסר בעדות משטרתית כי במהלך מבצע "עמוד ענן" ביצע יחד עם נוספים פעילות שכללה יידוי אבנים בכביש מספר 60 סמוך לכפרו.

טרם מעצרו ובמהלך חקירתו, היה ידוע כי האסיר שהיה בן 30 במותו סבל מכאבי גב, וכן כי נפצע בעבר מכדור גומי ברגלו השמאלית ומרימון גז בבטנו. במהלך החקירה, בעיקר ביום חמישי האחרון, נבדק ג'ראדאת כמה פעמים על ידי רופא. בבדיקות לא אותרו בעיות רפואיות כלשהן וחקירתו נמשכה. במהלך יום שבת, כששהה במנוחה בתאו לאחר ארוחת הצהריים, חש ג'ראדאת ברע. כוחות הצלה וטיפול נמרץ שהוזעקו לטפל בו לא הצליחו להציל אותו ונאלצו לקבוע את מותו, כתוצאה מדום לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully