וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מינויו של צ'אק הייגל לשר ההגנה האמריקני

27.2.2013 / 0:11

אחרי שהרפובליקנים בסנאט דחו שוב ושוב את ההצבעה, בין השאר בנימוק שהוא מוטה נגד ישראל, אושר מינויו של הייגל ברוב של 58 סנאטורים. שגריר ישראל בארה"ב בירך על המינוי

צלח את כל המשוכות: מינויו של צ'אק הייגל לשר ההגנה של ארצות הברית אושר הלילה (רביעי) בסנאט, ברוב של 58 סנאטורים שהצביעו בעד, לעומת 41 שהתנגדו למינוי. דרכו של הייגל הייתה רצופת מהמורות, לאחר שהרפובליקנים הערימו על הסנאטור לשעבר קשיים והאשימו אותו בכך שעמדותיו מוטות נגד ישראל.

שגריר ישראל בארצות הברית, מייקל אורן, בירך הלילה על אישור מינויו של הייגל. בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כתב אורן כי "ישראל מצפה לעבוד באופן צמוד עם הייגל". עוד כתב השגריר כי "בתקופת ממשל אובמה היחסים הביטחוניים בין ישראל וארצות הברית היו יוצאים מן הכלל. אנחנו בטוחים לגמרי כי קשרים אלו יוסיפו להתחזק בשעה שמדינותינו ימשיכו להתמודד עם אתגרים ביטחוניים משותפים".

הסנאטור לשעבר צ'אק הייגל, המועמד לתפקיד שר ההגנה. ינואר 2013. רויטרס
דרכו לתפקיד הייתה רצופת מהמורות/רויטרס

גם בשדולה היהודית אמריקנית, ג'יי סטריט, בירכו על המינוי. בהודעה שפרסם הארגון נכתב כי "מינוי של הייגל אושר חרף קמפיין חסר תקדים בשליליותו שנועד להכפיש אותו ולפגוע בכהונתו של אובמה".

אובמה עצמו אמר בעקבות אישור מינויו של הייגל כי "אני סומך על שיקול הדעת ועל עצותיו של צ'אק לקראת סיום הלחימה באפגניסטן והשבת חיילינו הביתה, בהיותנו מוכנים לכל איום".

לפני כשבוע דחתה ועדה של הסנאט האמריקני באופן פתאומי את ההצבעה בנוגע למינויו של הייגל. הוועדה דרשה לקבל מידע נוסף ממועמדו של הנשיא אובמה לתפקיד בנוגע לנאומים עליהם קיבל תשלום ועל עסקיו. במהלך שימועו סיפק הייגל מידע מסוים בנוגע להונו הפרטי, אך אמר כי אינו יכול למסר את כל המידע שנדרש ממנו מאחור ומדובר גם ברכוש של ארגונים פרטיים, שהוא לא מוסמך לחשוף. זאת לא הייתה הפעם הראשונה שההצבעה בעניין עוכבה: לפני כשלושה שבועות סיכלו הרפובליקנים בסנאט את מאמציהם של הדמוקרטים לאשר את מינויו בהליך מהיר. בתחילת החודש נדחה המינוי לאחר שהרפובליקנים ביקשו לקבל מידע נוסף על הונו האישי.

אובמה: "הקונגרס עדיין יכול למנוע פגיעה בכלכלה". רויטרס
"סומך על שיקול דעתו ועל עצותיו של הייגל". אובמה/רויטרס

לאחר הודעת אובמה כי הוא מציג את הייגל כמועמדו לתפקיד שר ההגנה במקומו של לאון פנטה, נשמעו דברי ביקורת בקרב הלובי היהודי האמריקאי המתנגד נחרצות למינויו של הסנאטור בשל התבטאויות אנטי ישראליות. הייגל הוא מתנגד היסטורי למדיניות הסנקציות, אשר קרא בעבר שוב ושוב לניהול מגעים דיפלומטיים עם מדינות "סוררות" כמו אירן, צפון קוריאה, סוריה ולוב. "מינוי הייגל יהיה סטירת לחי בפניו של כל אמריקאי שדואג לביטחון ישראל", אמר אז ראש הקואליציה היהודית הרפובליקנית, מאט ברוקס.

בתחילת השבוע שעבר העריך הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין כי מינויו של הייגל יאושר בסנאט. "איני סבור שהוא מתאים לתפקיד", אמר מקיין, "אך איני חושב שצריך להמשיך לעכב את המינוי". למרות הטענות נגדו, הייגל ניסה להבהיר במהלך התהליך כי הוא אינו מוטה נגד ישראל. "אף הצבעה, ציטוט או הצהרה יחידה מגדירה אותי, את אמונותיי ואת ניסיוני", אמר הייגל למחוקקים בהצהרתו בשימוע בחודש שעבר. כשאחד הסנאטורים בשימוע הציג בפניו את עמדת אירן נגד ישראל, וציטט את התפיסה האירנית כי "ישראל היא גידול סרטני, שצריך למחוק מהמפה" ושאל את הייגל "מדוע האירנים תומכים במינויך?" ענה הייגל בקצרה: "מספיק קשה לי עם הפוליטיקה האמריקנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully