וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הנובל והאבירות: עגבנייה על שם הנשיא פרס

רמי שני

26.2.2013 / 14:00

נשיא המדינה הופתע במהלך סיור במרכז למחקר חקלאי בדרום כאשר אחד החוקרים הכריז שזן עגבניות שפותח במקום ייקרא על שמו של פרס. הסיבה: זן עם חיי מדף ארוכים ועמידות גבוהה

לאחר שזכה בשלל פרסים ועיטורים, בכללם פרס נובל לשלום, מדליית החירות הנשיאותית האמריקאית ואפילו הוכתר כאביר במסדר ג'ורג' הקדוש על ידי מלכת אנגליה, יזכה הנשיא שמעון פרס גם בזן מסוים של עגבניות שייקרא על שמו. במהלך ביקור היום (שלישי) בחממות חקלאיות ובמרכז למחקר חקלאי שהוקם בתרומה של ארגון יק"א העולמי במועצה האזורית שדות נגב בדרום, הכריז מגדל עגבניות שנפגש עם פרס כי הוא מבקש להכריז על זן חדש של עגבנייה על שמו של הנשיא.

כשהנשיא ביקש לדעת מדוע זכה לכבוד, השיב החקלאי כי מדובר בזן בעל חיי מדף ארוכים ועמיד לפגעי מחלות ובצורת. "אני מגדל זרעי עגבניות כבר 30 שנים", סיפר ציון כהן, החקלאי שהיה שותף לפיתוח הזן, '"מדובר בסדרת זנים שפותחה תחת השם 'תומ-טק' (tomatech), לה החלטנו לשנות את השם וכהוקרה לנשיא פרס לקרוא אותה על שמו". נזכיר כי הנשיא פרס יחגוג השנה 90 שנים להולדתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבעה זנים של עגבניות/מערכת וואלה!, צילום מסך

סדרת הזנים מכילה שבעה תתי-זנים, שמאופיינים במוצקות גבוהה, עסיסיות מתוקה וצבעים עזים, שאותם ניתן לגדל כמעט בכל העולם. "הזנים האלה עמידים בפני מחלות ופגעים. הם יכולים לשהות יותר משבועיים מחוץ למקרר במטבח בלי שיתקלקלו והעגבניות מותאמות למגוון שימושי בישול וצרכיה כטריות''. זני העגבניות מגודלות בימים אלו במספר משקים ביישובי המועצה האזורית שדות נגב, לאחר פיתוח שנמשך כשבע שנים. הן ישווקו החל מהאביב והקיץ בשנה הבאה באשכולות, שיטה החוסכת עלויות קטיף ושיווק.

במהלך הסיור התייחס הנשיא לירי הרקטה הבוקר מרצועת עזה לעבר שטח ישראל והבהיר כי "שקט מכיוון רצועת עזה ייענה בשקט מישראל". פרס הוסיף כי ישראל תבחן מי עומד מאחורי הירי ו"לא תעבור על כך לסדר היום". עם זאת, הוא סייג את דבריו וציין כי לישראל אין עניין להגביה את הלהבות וכי מדובר ב"תופעות בודדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully