וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון במצרים: כדור פורח התרסק, 19 תיירים נהרגו

26.2.2013 / 9:15

בין ההרוגים גרמנים, צרפתים, בריטים וסינים. הבלון ריחף בגובה 300 מטרים מעל העיר לוקסור, ודליפת גז גרמה לפיצוץ שגרם להסתחררותו: "היה פיצוץ ענק ובניינים רעדו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כדור פורח שהוביל 19 תיירים התרסק הבוקר (שלישי) בזמן שהוביל נוסעים בעיר לוקסור שבדרום מצרים - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. טייס הבלון ואחד מן הנוסעים שרדו את ההתרסקות אולם מצבם לא ברור. הרוגה נוספת היא מדריכה מקומית שליוותה את הקבוצה.

בין ההרוגים: תשעה סינים, ארבעה יפנים, שלושה בריטים, שני צרפתים והונגרי אחד. גורמים במצרים מסרו כי הכדור ככל הנראה הופעל בשירות חברת "סקיי". לדבריהם, הבלון ריחף בגובה של 300 מטרים מעל פני הקרקע ובגובה הזה אירעה התאונה.

גורמים רשמיים אחרים מסרו כי אש פרצה בבלון, ככל הנראה בשל דליפת גז. לאחר מכן נגרם פיצוץ, שגרם לכלי הטיס להסתחרר באוויר ולצלול לקרקע. הכדור התרסק בשדה של קנה סוכר. גורמי ביטחון הוזעקו למקום כדי לסייע לפצועים ולפנות את גופות ההרוגים.

19 תיירים נהרגו בהתרסקות כדור פורח במצרים, פברואר 2013. AP
זירת ההתרסקות בלוקסור, הבוקר/AP

קוני מתיוס, עוזרת המנהל במלון אל-מודירה בלוקסור, סיפרה כי שמעה את הפיצוץ בשעה 07:00. "זה היה פיצוץ ענקי", אמרה, "זה היה פיצוץ מפחיד מאוד, למרות שזה היה כמה קילומטרים מהמלון. "כמה מהעובדים שלי אמרו כי בתיהם רעדו", הוסיפה.

העיר לוקסור, כ-500 קילומטרים מדרום לקהיר, שוכנת לגדות נהר הנילוס, ונמצאים בה אתרים עתיקים רבים מימי הפרעונים. רחיפה בבלונים בשעות הבוקר המוקדמות היא אטרקציה פופולרית מאוד בקרב תיירים המגיעים ללוקסור, כדי לבקר באתרים העתיקים, בהם עמק המלכים ורעמסאום. ואולם, תעשיית התיירות במצרים ספגה פגיעה קשה מאז המהפכה העממית ב-2011 שהובילה להדחתו של הנשיא חוסני מובארק, וחוללה מאז אי-יציבות פוליטית וביטחונית במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
19 תיירים נהרגו בהתרסקות כדור פורח במצרים, פברואר 2013. AP
עובדי חילוץ ועוברי אורח סמוך לשדה שבו התרסק הבלון/AP

אזור ההתרסקות, בעיר לוקסור:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully