וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירני: ביטול הסנקציות בתמורה להאטת ההעשרה

משה-חי הגיגת

26.2.2013 / 2:22

בראיון טלוויזיוני העריך יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הרפובליקה האיסלמית כי "ביטול כל הסנקציות על אירן יכול להביא לעצירת ההעשרה ל-20%". "פיתוח נשק גרעיני - קו אסור"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של אירן, עלא אלדין ברוג'רדי, שלח מסר למערב והעריך כי ביטול העיצומים על הרפובליקה האיסלמית יביא להאטת תהליך העשרת האורניום. "דעתי האישית היא שביטול כל הסנקציות על אירן יכול להביא לעצירת ההעשרה ל-20%", אמר בראיון שהעניק ביום ראשון לרשת "אל-עאלם" בשפה הערבית. "המערב לא יכול לצפות שהמשך הסנקציות והלחצים על העם האירני יביאו להפסקת ההעשרה לרמה של 20%, מפני שצעד כזה הוא לגמרי חסר היגיון".

לדברי ברוג'רדי, פיתוח נשק גרעיני הינו איסור מכוח הפתווה שהוציא המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, ומהווה עבורה "קו אדום". זאת בנוסף לעובדה שאירן "חתומה על אמנת ה-NPT (אמנה בינלאומית שמטרתה להגביל הפצת נשק גרעיני – מח"ה)". הראיון התייחס בעיקר לשיחות שעומדת אירן לקיים ביומיים הקרובים עם חברות ה-5+1 בעיר אלמאטי שבקזחסטן. ביום ראשון פורסם כי בכיר אמריקאי הודיע כי המעצמות יציעו לאירן חבילה הכוללת הקלה בסנקציות תמורת השהיה של תכנית הגרעין האירנית במלואה.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מבקר במצרים. קהיר ינואר 2013. רויטרס
יהיה מוכן להאט את העשרת האורניום? אחמדינג'ד/רויטרס

מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, אמר אתמול כי "חלון ההזדמנויות של אירן לפתרון דיפלומטי לא יישאר פתוח לעד, אבל הוא עדיין פתוח". במסיבת עיתונאים שקיים בלונדון, אמר מזכיר המדינה הטרי כי "הדבר מותנה בכך שאירן תגיע אל שולחן הדיונים כדי לשאת ולתת ברוח טובה. גם אנחנו מוכנים לכך. הבחירה נמצאת בידי האירנים, ואנחנו מקווים שהם יבחרו בצעד הנכון".

בסוף השבוע הודה נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בצעד נדיר כי "זו הייתה שנה קשה ביותר עבור הכלכלה שלנו". לפי העיתון "וושינגטון פוסט", נשיא הרפובליקה האיסלמית אמר את הדברים בריאיון טלוויזיוני בשידור חי שבו הציג את תקציב הממשלה לשנה הבאה. "זו הייתה שנה קשה ביותר לכלכלה שלנו", אמר, והאשים את ארצות הברית בכך שהיא משתמשת בכוחה הרב כדי להפעיל לחץ בלתי הוגן על הכלכלה הקטנה בהרבה של אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully