וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט לא ברשימת המשוחדים בפרשת הולילנד"

גלעד גרוסמן

24.2.2013 / 12:50

צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר הציג בדיון בבית המשפט קטע מיומן שהכין עד המדינה בפרשה, ובו שמות האנשים שהעביר להם כספים. הפרקליטות: אין חשיבות לרשימה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הציג היום (ראשון) רשימה מאחד מיומניו של עד המדינה בפרשת הולילנד, ש"ד. לטענתם, מדובר ברשימה של "משוחדים" לכאורה בפרשה, ממנה נעדר שמו של אולמרט - דבר המוכיח שלמרות האישום, הוא לא היה חלק בפעולות הבלתי חוקיות. אותה רשימה אף אינה כוללת את אחיו של אולמרט, יוסף ואת שולה זקן, שלפי כתב האישום היוו "צינור" עבור כספי השוחד שהועברו לראש הממשלה לשעבר. עד המדינה ש"ד העיד: "לא זוכר למה רשמתי את הרשימה".

בתחילת הדיון, אליו התייצבו אולמרט וזקן, שהייתה ראש לשכתו, פנה פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר, רועי בלכר, אל עד המדינה ושאל אותו מי הוא האדם הבכיר ביותר ששיחד בפרשה. בתגובה לשאלה ענה ש"ד: "אולמרט". לאחר מכן הציג בלכר רשימה מיומנו של העד, תחת הכותרת "תשלומים שנעשו על ידי עבור 'הולילנד'". מדובר בדף מיומן של ש"ד, בכתב ידו, שבו הוא רשם לעצמו, לצרכיו האישיים, ועוד לפני שבכלל פנה לרשויות האכיפה, רשימת אנשים להם כביכול הוא העביר תשלומים לקידום פרויקט הולילנד. בדף הופיעו בין השאר, השמות אורי ש. (שטרית, ג"ג) ואורי ל. (לופוליאנסקי, ג"ג), אולם שמו של אהוד אולמרט, באופן ישיר או בקיצור, לא נכתב.

עו"ד בלכר טען בדיון כי ש"ד הוסיף את שמו של אולמרט לפרשה כדי ליצור תהודה נרחבת יותר לפרשה, ועל מנת לשכנע את הפרקליטות לחתום עמו על הסכם עד מדינה - טענה שהעד הכחיש. יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר היום כי "חבל שההתלהבות שגילתה הפרקליטות בחתימה על הסכם עד המדינה לא לוותה בזהירות הנדרשת ובבדיקת העובדות הפשוטות והברורות על פניהן, המוכיחות כי עד המדינה הוליך שולל את פרקליט המדינה".

בפרקליטות לא התרגשו מהצגת הרשימה שאינה כוללת עוד מספר שמות של אנשים שהעד טוען שהעביר אליהם כספי שוחד וגם אינה כוללת שמות של אנשים שלטענת הפרקליטות ישנם הוכחות רבות שקיבלו כספים מש"ד, דוגמת שולה זקן שלדברי הפרקליטות קיבלה כספים רבים מהעד ויוסי אולמרט שבחקירתו במשטרה אישר שקיבל כספים מש"ד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשימה שהוצגה בבית המשפט, אשר לכאורה הכין ש"ד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההגנה הציגה היום גם מזכר משטרתי לאחת מחקירותיו של עד המדינה בשלהי 2008, לפני שנחשפה פרשת הולילנד ש"ד הוזמן ככל הנראה על פי מידע מודיעיני לחקירה במשטרה ובה הוא נשאל אודות השתלשלות פרויקט הולילנד. בדבריו אז, שאינם מתיישבים עם אלו שמסר בהמשך, הוא הכחיש שקיבל בקשות או דרישות למתן טובות הנאה לאולמרט ולאורי לופוליאנסקי בעת היותם ראשי עיר כדי לקדם את הפרויקט. הוא הכחיש גם כל מתן טובות הנאה מיוזמתו. עד המדינה הסביר היום כי הופתע מהשאלות שהופנו אליו בזמנו, וכי אז עוד לא ידע אם יחתום על הסכם עד מדינה בפרשה ולכן לא חשב שזה הזמן המתאים לחשוף את השוחד שלטענתו העביר לידי השניים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
צוות ההגנה של אולמרט: "הוא לא בין משוחדי הולילנד". צילום מסך
אולמרט בבית המשפט/צילום מסך

"אהוד אולמרט התקשר אליי ואמר לי שאח שלו בצרות כלכליות, לאחר שהפסיד בהתמודדות בבחירות (לראשות עיריית רעננה. ג"ג), וביקש שאעזור לו" - כך אמר בעדותו בחודש שעבר איש העסקים היהודי-אמריקאי, משה (מוריס) טלנסקי. טלנסקי העיד במסגרת משפט "הולילנד", וסיפר שבעקבות הבקשה העביר בשנת 2004 30 אלף דולרים לאחיו של אולמרט, יוסי - סכום שכיסה את מלוא החוב בחשבון.

עדותו של טלנסקי הגיעה לאחר שאולמרט הכחיש כי היה מעורב בהעברת התשלום לאחיו יוסי, שקיבל כחצי מיליון שקלים מעד המדינה ש"ד. בפרקליטות ביקשו להעיד את טלנסקי כדי להוכיח שמדובר למעשה בשיטה של מתן כספים למקורבי אולמרט כתשלומי שוחד. טלנסקי חזר לראשונה לדוכן העדים מאז עדותו המוקדמת נגד ראש הממשלה לשעבר ב-2008, בפרשת "מעטפות הכסף", אשר הובילה להתפטרותו של אולמרט.

האישומים בפרשת פרויקט הבנייה היוקרתי הולילנד בירושלים, שנחשפה ב-2010 הוגשו בתחילת השנה שעברה. אולמרט הואשם בפרשה בגין קבלת שוחד, בעת ששימש כראש עיריית ירושלים. עוד הואשמו בפרשה ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, בגין קבלת שוחד והלבנת הון וראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי בגין קבלת שוחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully