וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: סחר בנשים לזנות בקפריסין וישראל

גלעד גרוסמן

24.2.2013 / 10:32

לטענת הפרקליטות, גיא חסיד הפעיל עם מעורבים נוספים בית בושת בקפריסין, אילץ נשים לעבוד שבעה ימים בשבוע והטיל עליהן קנסות אם ניסו לעזוב. הוא הכחיש כי היה שותף במקום

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד גיא חסיד, בן 30 מאשקלון, הנאשם במעורבות באחת מרשתות הסחר בנשים הגדולות שהיו אי פעם בישראל. על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד פיה גלבר וניצן שפיר מפרקליטות מחוז תל אביב, חסיד הכיר את רמי סבן, מי שנידון לפני כשנה ל-18 שנות מאסר לאחר שהורשע בכך שעמד בראש הרשת. לקראת סוף 2007 החליטו חסיד, סבן ואחרים לפתוח בית בושת בקפריסין ובמשך למעלה משנה וחצי הם את המקום שבו השקיעו מאות אלפי דולרים.

בגזר הדין של סבן נטען כי מדובר במסכת ארוכת שנים, שבה החבורה המגובשת של הנאשמים, הביאה את המתלוננות לעזוב את מקום מגוריהן בחו"ל בתואנות והבטחות שווא, ייבאה אותן לבתי בושת בארץ לשם עיסוק בזנות, תוך הטלת מורא עליהן. לנשים, שהועזקו בתנאי עבדות, הועבר תשלום מזערי, כשהנאשמים שלשלו לכיסם את סכומי הכסף. חסיד קשר כאמור ב-2007 קשר עם סבן לפתוח סניף של הרשת העולמית בקפריסין.

לטענת הפרקליטות, סבן היה מאתר נשים מזרח אירופאיות המוכנות לבוא לקפריסין ולעבוד בזנות. הוא והנאשמים האחרים סחרו באותן הנשים, מימנו עבורן טיסה לקפריסין ואז העסיקו אותן בזנות תוך ניצול מצבן וניתוקן ממשפחותיהן.

כתב האישום מספר על 25 נשים אשר לטענת הפרקליטות הועסקו בזנות על ידי חסיד וסבן. כמו כן, נטען בכתב האישום כי חסיד ושאר המעורבים בפרשה היו מאלצים את הנשים לעבוד שבעה ימים בשבוע, לקחו את כל כספן ואף הטילו עליהן קנסות אם ניסו לעזוב את קפריסין לפני שסיימו את תקופת העבודה בת חצי השנה. בנוסף, הם היו נוקטים באלימות כלפיהן, מה שהוביל באחד המקרים לכך שאחת הנשים ניסתה להתאבד.

הכחיש כי היה שותף במקום

חסיד נאשם בקשירת קשר לסחר בבני אדם וגרימה לעזיבת המדינה בשם זנות. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של חסיד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מבקשת המעצר עולה כי הוא עבד בבית הבושת, אך הכחיש שהיה שותף במקום וטען כי מדובר במועדון לילה ומועדון חשפנות בלבד. חסיד הורשע בעבר במעורבות ב"תיק הבלארוסים", בו טענה הפרקליטות כי נשכרו רוצחים שכירים מבלארוס כדי לרצוח את האחים אלפרון ועזרא גבריאלי, והוא נידון אז ל-15 חודשי מאסר. הוא נעצר לפני שנה וחצי בקפריסין על ידי שלטונות טורקיה, זאת לאחר שמשטרת ישראל הוציאה צו מאסר בינלאומי נגדו והוא הוחזר לפני כשבוע וחצי באופן מפתיע לישראל.

חסיד נעצר ביולי אשתקד בצפון קפריסין. לאחר מעצרו הוא הועבר לטורקיה, וכחודש לאחר מכן ביקשה ישראל באופן רשמי להסגירו. זמן קצר לאחר מכן, בהסכמתו של חסיד, קבע בית משפט מקומי שחסיד בר הסגרה. אולם, החוק בטורקיה, כמו בישראל ובמדינות נוספות, קובע כי הליך הסגרה דורש אישור של הדרג המדיני. על פי רוב, מדובר באישור שניתן לאחר חודשיים-שלושה, אולם במקרה זה האישור המיוחל התעכב. לטענת עורך דינו הטורקי של חסיד, מדובר בהתנהלות יוצאת דופן, וכי נאמר לו כי העיכוב נובע מהיחסים המדיניים בין ישראל לטורקיה. כאמור, ביום שלישי שעבר נחת חסיד בנמל התעופה בן גוריון ונעצר מיד.

לדברי עו"ד מרדכי ציבין, המתמחה בטיפול באסירים ישראלים בחו"ל ואשר ייצג את חסיד בהליך ההסגרה, הוא נעזר בגורם פוליטי בכיר כדי לגרום לכך שמועצת השרים של טורקיה תחתום על בקשת ההסגרה, דבר אשר היא סירבה לעשות קרוב לשנתיים בשל היחסים המעורערים בין טורקיה לישראל. לדבריו, אותו גורם עשה זאת כמחווה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully