וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת העציר הפלסטיני שמת: "ישראל אחראית"

הפלסטיני בן ה-30 נעצר לחקירה והודה כי היה מעורב בזריקת אבנים במהלך ”עמוד ענן”. הוא חש ברע ומת זמן קצר לאחר מכן מדום לב. שב”ס: הוא לא שבת רעב ועבר בדיקות רפואיות

עציר פלסטיני בן 30 אתמול היום (שבת) מדום לב בתאו בכלא מגידו, אך נסיבות מותו המדויקות יתבררו כנראה רק לאחר נתיחת הגופה. ערפאת שאליש שאהין ג'ראדאת, תושב הכפר סעיר הסמוך לחברון, נעצר לחקירת שב"כ ב-18 בפברואר בעקבות עדויות מחקירות תושבי כפרו, בהן עלה החשד שהיה מעורב בפיגוע זריקת אבנים שאירע בנובמבר סמוך לקריית ארבע, בה נפצע ישראלי. ג'ראדאת הודה בחקירתו, ומסר בעדות משטרתית כי במהלך מבצע "עמוד ענן" ביצע יחד עם נוספים פעילות שכללה יידוי אבנים בציר 60 סמוך לכפרו.

טרם מעצרו ובמהלך חקירתו, היה ידוע כי ג'ראדת סובל מכאבי גב, וכן כי נפצע בעבר מכדור גומי ברגלו השמאלית ומרימון גז בבטנו. במהלך החקירה, בדגש על יום חמישי האחרון, נבדק ג'ראדאת מספר פעמים על ידי רופא. בבדיקות אלה לא אותרו בעיות רפואיות כלשהן וחקירתו נמשכה. במהלך יום שבת, כאמור, כששהה במנוחה בתאו, לאחר ארוחת הצהריים, חש ג'ראדת ברע, וכוחות הצלה וטיפול נמרץ שהוזעקו לטפל בו לא הצליחו להציל את חייו והם נאלצו לקבוע את מותו, כתוצאה מדום לב. משירותי בתי הסוהר נמסר כי לא מדובר באחד העצירים ששובתים רעב, שהפגנות להזדהות עם 800 מהם התקיימו בשבוע החולף. כמו כל אירוע מוות בבית כלא, האירוע הועברת לחקירת המשטרה, ובשל חומרתו - ליאחב"ל (היחידה הארצית לחקירות פשיעה חמורה ובינלאומית).

משפחתו של העציר אמרה כי הוא היה במצב בריאותי טוב ולא סבל מכל מחלה. דודו, מוסא ג'ראדאת, סיפר כי אחיינו הועבר ישירות לכלא ג'אלמה ומשם לאחר ארבעה ימים הועבר לכלא מגידו. רעייתו דלאל סיפרה כי בליל מעצרו איש השב"כ השיב אותו לביתו לאחר מעצרו וביקש ממנו להיפרד מבניו ומרעייתו. לטענתה, בעלה כבר נעצר בעבר אולם מעולם לא נערך לו טקס שכזה. בני משפחתו טוענים כעת כי האחריות המלאה למות ערפאת ג'ראדאת היא של ישראל.

גורמים בכירים במערכת הביטחון שוחחו אמש עם בכירים ברשות הפלסטינית והציעו להם לקחת חלק ולהשתתף בנתיחה לאחר המוות של העציר, אם זו תבוצע, והדגישו בפניהם כי פרטי הדו"ח יועברו לידיהם. ארגון זכויות אדם מרמאללה, אל-חאק, אישר כי פתולוג מטעמו ישתתף בנתיחה. יצוין כי סוגיית האסירים נחשבת לרגישה במיוחד בקרב הציבור הפלסטיני, ויותר מפעם אחת בעבר, אירועים הקשורים באסירים הובילו להסלמה בשטח. כך גם מותו של העציר עלול להוביל להסלמה. בחברון כבר נרשמו אמש עימותים בין צעירים לבין כוחות הביטחון הישראליים.

לקריאה נוספת:
800 אסירים ביטחוניים שובתים רעב; מהומות בגדה
תיעוד: קטטה בין אנשי שב"ס למשפחת עציר שובת רעב

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

בהכנת הידיעה השתתפו אבי יששכרוף ויהושע בריינר

(עדכון ראשון: 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully