וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: קטטה בין אנשי שב"ס למשפחת עציר שובת רעב

לפי שב"ס, משפחתו של העציר המנהלי סאמר עיסוואי ביקשה לגשת אליו בדיון בניגוד לנהלים, אז התפתח העימות. אמו: "הם בעטו בסאמר בפנים וברגלים והם גם בעטו בי - אישה זקנה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

הדיון גלש לקטטה ועצורים: בדיון בבית משפט השלום בירושלים בעניינו של העציר המנהלי סאמר עיסאווי השובת רעב, פרץ היום (שלישי) עימות בין בני משפחת העציר לאנשי יחידת נחשון של שב"ס. לדברי שב"ס, בני המשפחה ביקשו לגשת ליקירם בניגוד לנהלים, אז ניסו הלוחמים למנוע את הגישה אליו, מה שגרם לעימות האלים.

בסרטון שצולם במסדרון בית המשפט ניתן לראות את בני המשפחה מנסים להגיע בכוח לקרוב משפחתם, כשמשמר בתי המשפט ואנשי שב"ס מונעים זאת מהם. אחד מאנשי שב"ס נראה בסרטון כשהוא לכאורה מכה את אחד החשודים, בזמן שהוא מוחזק על ידי מספר מאנשי הביטחון. בני המשפחה הוצאו מן האולם ובהוראת השופט הדיון נמשך בלעדיהם. חלק מהמשתתפים באירוע עוכבו לחקירה על ידי המשטרה. עיסאווי הובא לבית המשפט בכיסא גלגלים עקב מצבו.

ליילה עיסאווי, אמו של העציר, סיפרה לאחר האירוע כי "הם בעטו בסאמר בפנים וברגליים והם גם בעטו בי - אישה זקנה. הם בעטו בבת שלי והכריחו אותנו לעזוב את החדר ועכשיו הם רוצים לעצור אותנו".

חילופי מהלומות בין משפחת עציר ללוחמי שב"ס. רויטרס
אחד מבני המשפחה החשודים שניסה להגיע לעיסאווי/רויטרס

עיסוואי שובת רעב ביחד עם כמה אסירים נוספים מזה תקופה ארוכה. לפי טענות הפלסטינים הוא שובת רעב מעל 190 יום, בהם נכנס לאשפוזים בבית החולים מספר פעמים. עיסוואי שוחרר במסגרת עסקת שליט לאחר שריצה 10 שנים מתוך ה-30 שנידון להם באשמת השתייכות לחמאס ופעילות טרור ונעצר שוב בחודש מאי האחרון. לפני מספר ימים קרא שר האסירים הפלסטיני עיסא קרארע להציל את חייו של עיסוואי בשל מצבו הבריאותי החמור. הוא אמר שישראל עושה שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשבור את רוחם של האסירים שובתי הרעב.

לאחר הדיון, בדרכו מהאולם לתא המעצר, כשזיהה כנראה את אנשי התקשורת, עיסוואי השליך את עצמו מכיסא הגלגלים. הוא הורם על ידי אנשי השב"ס ונלקח לתא המעצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עוד באותו נושא:
במאי: "חייהם של שני עצירים פלסטינים שובתי רעב בסכנה"
אבו מאזן: ההסכם לסיום השביתה - מבוא לשחרור אסירים
גילוי דעת ישראל-פלסטיני: לשחרר העצירים המנהליים

השתתפה בהכנת הידיעה - מור שמעוני

לפניות לכתבים: יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com
ניר יהב - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully