וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד נחשים: ארה"ב תצניח אלפי עכברים מורעלים בגואם

23.2.2013 / 11:45

בניסיון להביא לדילול אוכלוסיית נחשי העצים החומים שהובאו בשוגג לאי במלחמת העולם השנייה, יוצנחו ממסוקים פגרי גורי עכברים שמולאו בפרצטמול, שאינו רעיל עבור מרבית החיות

הכרזת מלחמה נגד נחשי עצים פולשניים: ארצות הברית מתכוונת להטיל בגואם, אי במערב האוקיינוס השקט, אלפי גורי עכברים מתים ומורעלים, במטרה שייאכלו על ידי הנחשים השורצים בשטח שנמצא תחת חסות אמריקנית - אשר שליש משטחו משמש את צבא ארה"ב. הסיבה לכך היא נחשי עצים חומים, שככל הנראה הובאו בשוגג לגואם בסביבות מלחמת העולם השנייה על כלי שיט של הצבא האמריקני, הפכו למזיקים העיקריים שמביאים לחיסול אוכלוסיית הציפורים המקומית על האי.

הפרויקט צפוי להתחיל במרץ או באפריל, כאשר גורי עכברים מתים יוצנחו על ידי מסוקים מעל אזורי הג'ונגל שבהם ריכוז אוכלוסיית הנחשים הוא הגבוה ביותר. מטרה מרכזית אחת תהיה הסביבה של בסיס חיל האוויר האמריקאי "אנדרסן", שמוקף בצמחייה ונראה כאזור פוטנציאלי לנחשים שעלולים "להסתנן" לאחת מהטיסות היוצאות.

לפה של כל ולד יוכנס משכך כאבים מסוג פרצטמול, שנחשב רעיל לנחשים "ולא לחיות אחרות רבות", אמר פיט. הוא הוסיף כי בניסיון לשמור את הפיתיונות מעל הקרקע, כל עכבר יוצמד לקצוות סרט שיחובר לפיסות קרטון שיסייעו להשאירם על העצים. בסך הכל יוצנחו 2,000 עכברים שמטרתם לא למגר, אלא לצמצם את אוכלוסיית הנחשים על האי.

גורמים מקומיים דואגים כבר שנים כי הנחשים, שאין להם טורפים טבעיים בגואם, עלולים יום אחד להגיע לאיים אחרים באוקיינוס השקט, בייחוד להוואי, המרוחקת כ-6,400 קילומטרים מזרחה ולהביא להרס סביבתי חמור. "גואם נמצאת במצב מורכב מאוד", אמר וויליאם פיט, ביולוג חיות בר במרכז המחקר הלאומי לחיות בר של משרד החקלאות האמריקני בהוואי. "אין עוד מקום אחר בעולם שיש לו בעיית נחשים כמו גואם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully