וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בניסוי: כמה מריחואנה אפשר לעשן לפני נהיגה

תכנית טלוויזיה בחנה את יכולות הנהיגה של סטלנים לאחר שעישנו גראס, ומתברר שזה הרבה יותר בטיחותי ממה שחשבתם. אז כמה אפשר לעשן ועדיין להיחשב לנהגים זהירים?

מהי השפעת עישון מריחואנה על מיומנות הנהיגה הממוצע? זה בדיוק מה שבדקו במסגרת ניסוי בתכנית טלוויזיה אמריקנית, שניסתה לבדוק את תקנות הנהיגה החדשות במדינות וושינגטון וקולורדו, לפיהן הכמות המותרת לנהיגה תחת השפעת מריחואנה הינה לא יותר מחמישה ננו-גרמים של THC - החומר הפעיל בצמח הקנביס.

צוות התוכנית הכין מסלול מכשולים עם קונוסים, במקום הוצבה ניידת משטרה שפיקחה על המשתתפים, שזכו אף לליווי צמוד של משגיח, שיוכל לסחוט את דוושת הבלם במקרה של סכנה.

לניסוי נבחרו שלושה מתנדבים, שהתנסו בעבר בעישון מריחואנה. דילן בן ה-34 וג'ף בן ה-56 הודו כי הם מעשנים לעיתים רחוקות, אולם אדי בת ה-27 סיפרה שהיא מעשנת באופן, קבוע ואפילו הגיעה באותו בוקר מסטולה מהבית. למרות העובדה שרמת ה-THC בדמה הייתה גבוהה במיוחד, היא הפגינה, לדברי המשגיח, רמת נהיגה מצוינת בסבב הראשון של העישון והנהיגה, וטענה בניגוד לשני הנבדקים האחרים שהיא "עדיין לא יכולה להרגיש את ההשפעה".

לאחר הסבב השני, רמת החומר הפעיל בדמם של השלושה הייתה כבר לפחות פי 5 מהמותר לנהיגה על פי החוק. התוצאות? ג'ף נהג לאט ובזהירות, דילן שמר על קור רוח ואילו אדי טענה שהיא חשה רגועה, אבל פגעה בקונוס.

שני סבבים נוספים של עישון ונהיגה החלו לתת את אותותיהם על הנהגים. דילן וג'ף דיווחו בעצמם עוד לפני שעלו על ההגה שהם מודעים לכך שאסור להם לנהוג, דילן סטה ממסלול נהיגה וכמעט דרס את הצלם, ואילו ג'ק הצליח לדרוס קונוס גם כשמהירות נסיעתו הייתה נמוכה מ-10 קמ"ש.

ואדי? היא הפכה להרבה יותר דינמית ואגרסיבית על הכביש, אבל באופן מפתיע עדיין לא ביצעה טעויות נהיגה. לדברי השוטרים שנכחו במקום, לא הייתה שום סיבה לעצור אותה. רק לאחר שעישנה ונהגה פעם נוספת, הפכה למסוכנת כשדרסה קונוס והכריזה בעצמה: "אין ספק, אני ממש לא צריכה לנהוג במצבי".

צפו בניסוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully