וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייגלין: להחרים נאום אובמה אם פולארד לא יחזור

פנחס וולף

21.2.2013 / 12:31

מבוכה לראש הממשלה? עוד לא ברור אם נשיא ארה"ב ינאם בכנסת, אך הח"כ ממפלגת השלטון כבר קורא לעמיתיו להחרימו. יו"ר הכנסת הזמני, בן אליעזר: "רוב הח"כים ירצו לשמוע אותו"

האם מצפה מבוכה לראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקור נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל? חבר מפלגתו, ח"כ משה פייגלין, הודיע היום (חמישי) כי יחרים את נאומו של אובמה במשכן הכנסת, אם יתקיים נאום כזה, וקרא גם לחברי הכנסת האחרים לנהוג כך - אלא אם אובמה יבטיח את שובו לישראל של המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב, ג'ונתן פולארד.

"ביום תענית אסתר הבנתי שהגענו לקו האדום שמעבר לו אנו מאבדים את אחינו יהונתן פולארד", כתב פייגלין בדף הפייסבוק שלו. "נשיא ארצות הברית, ברק חוסיין אובמה, אמור להגיע לישראל ולנאום בכנסת בערב פסח. ברוך בואך, נשיא ארה"ב - עם אחינו יהונתן. בעזרת ה', כשאובמה ישחרר את אחינו יהונתן, אשמח לכבדו ולהאזין לנאומו במליאת הכנסת. אם חלילה וחס לא ישוחרר אחינו, אני קורא לחברי חברי הכנסת להצטרף אליי ולהותיר כנסת שוממה בזמן נאומו של ראש המדינה המוסיפה להחזיק בשבי את אחינו יהונתן כבר כ"ח שנים".

ג'ונתן פולארד. Karl Deblaker, AP
"ברוך בואך, נשיא ארה"ב - עם אחינו יהונתן". פולארד/AP, Karl Deblaker

עדיין לא ברור אם אובמה אכן ינאם בפני המליאה, אך לפני מספר שבועות ביקש יו"ר הכנסת בפועל, בנימין בן-אליעזר (העבודה), מראש הממשלה נתניהו להזמינו לנאום במליאת הכנסת במהלך ביקורו. "העם בישראל צמא לשמוע את נשיא ארצות הברית מדבר אליו במישרין, ואין זירה מתאימה יותר מן הכנסת", הסביר בן-אליעזר.

בתגובה לדברי פייגלין, אמר בן-אליעזר כי "מהיום הראשון שנודע לי על ביקור אובמה בישראל פניתי ללשכת ראש הממשלה לבקש שיכבד במסגרת זו, כמו שהיתה עד רגע זה, שנשיא ארה"ב יופיע בפני כנסת ישראל ויאמר את דברו. זה חשוב, והדבר המעניין הוא שהדרישה באה כמעט מכל חלקי הבית. זכותו של פייגלין לחשוב אחרת. אני מניח שהרוב המסיבי בתוך כנסת ישראל כן רוצה לשמוע".

בנימין בן אליעזר. נמרוד סונדרס
"זכותו של פייגלין לחשוב אחרת". בן-אליעזר/נמרוד סונדרס

הפעם הקודמת שנשיא ארצות הברית הגיע לישראל הייתה לפני כחמש שנים, ב-2008. הנשיא הקודם, ג'ורג' בוש, הגיע אז לביקור בישראל פעמיים: בביקור הראשון, בינואר, לא נאם בכנסת, אך בביקור במאי באותה שנה הוא כיבד את הכנסת בנוכחותו. המחאה באותו ביקור הגיעה מהצד השני של המתרס הפוליטי: חברי כנסת ערבים, שכינו את הנשיא דאז "פושע מלחמה", החרימו תחילה את נאומו. לאחר מכן נכנסו למליאה, הניפו שלטי מחאה והוצאו בהוראת יו"ר הכנסת דליה איציק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully