וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בכביש הדמים: "בית שאן איבדה טובי בניה"

קובי דוד

21.2.2013 / 10:23

עשרות מתושבי העיר הפגינו במחאה על חוסר הטיפול בכשלים הבטיחותיים שהובילו לארבעה הרוגים בכביש 71 מתחילת השבוע. "דורשים ששר התחבורה יתעורר לפני שיקרה אסון נוסף"

כביש 71 המחבר בין עפולה לבית שאן גבה בימים האחרונים ארבעה קורבנות, אך עדיין לא ניתן מענה לתושבי האזור. הבוקר (חמישי) הפגינו עשרות מתושבי בית שאן סמוך לצומת המפעלים בכניסה למחנה גדעון שעל כביש 71 במחאה על חוסר הטיפול בכשלים הבטיחותיים שלטענתם הובילו להרג הקורבנות, שלושה מהם תושבי העיר.

הפגנה בכביש 71 , פברואר 2013. ערן גילווארג
ארבעה קורבנות בשלושה ימים. ההפגנה בכביש, היום/ערן גילווארג

"אנחנו לא מוכנים לשתוק בזמן שהעיר שלנו מאבדת את טובי בניה בכביש 71 הארור", אמר יוזם המחאה נסים זמיר, שוטר בדימוס. בשיחה עם וואלה! חדשות הוסיף זמיר כי "אנחנו מקווים ודורשים ששר התחבורה, ישראל כץ, יתעורר לפני שיקרה אסון נוסף". גם ראש עיריית בית שאן, ג'קי לוי, שוחח אמש עם השר כץ על מנת לבחון פתרונות חלופיים בכביש בדמות הקמת מעקה הפרדה או הרחבה של הכביש לדו מסלולי לכל כיוון.

מפקד המחוז תת-ניצב רמי זונפלד הנחה כי משעות הבוקר המוקדמת תהיה נוכחות מוגברת של ניידות משטרה לאורך הכביש וכי תתקיים ישיבה דחופה בין כוחות אגף התנועה צפון ומע"צ (החברה הלאומית לדרכים). סנ"צ יוסי חתוקאי, ראש אגף התנועה במחוז הצפוני של המשטרה, אמר כי "מדובר בקטע דרך בכביש 71, סך הכול 6 קילומטרים. כל שלוש התאונות היו בקטע כביש ישר, במזג אוויר נוח כשהכביש היה יבש. כולם היו כתוצאה מאי זהירות של נהגים שסטו מנתיב והתנגשו חזיתית ברכב שהגיע ממול".

תאונה קטלנית בין שדה נחום לבית השיטה, פברואר 2013. ערן גילווארג
ניתן היה למזער את הנזקים?/ערן גילווארג

לדבריו, ניתן היה למזער את חומרת האירועים. "זה נכון שאם היו מרחיבים את הכביש לדו מסלולי, שני נתיבים לכל כיוון, ומעקה בטיחות באמצע, החומרה של התאונות הייתה פחותה יותר. אבל התאונות לא התרחשו בגלל הכביש. אנחנו הנהגים יכולים למנוע את התאונות עם קצת יותר זהירות גם ללא גדר הפרדה באמצע. זה בידיים שלנו. חייבים להתעורר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully