וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש בגדה: "עשרות מתנחלים הציתו 6 מכוניות ליד שכם"

"תג מחיר" שני השבוע בגדה: הפלסטינים מדווחים כי מתנחלים מהמאחז אש קודש חדרו לשטח הכפר קוסרה והתעמתו עם תושביו. היום צפויות להימשך הפגנות ההזדהות עם האסירים השובתים

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

צפו בעימותים בין פלסטינים לכוחות צה"ל, אתמול

על רקע ההפגנות שפרצו בימים האחרונים ברחבי בגדה המערבית בעקבות שביתת האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל, נמשכים העימותים בין המתנחלים לפלסטינים. עשרות מתנחלים חדרו הלילה (רביעי) לכפר קוסרה שמדרום לשכם, כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". לפי הדיווח, המתנחלים ירו באוויר והציתו שישה כלי רכב השייכים לתושבי הכפר.

רסאן דרלאס, המרכז את פעילות המעקב אחר ההתנחלויות בצפון הגדה המערבית, סיפר כי עשרות המתנחלים מהמאחז אש קודש הסמוך חדרו לשטח הכפר והציתו שישה כלי רכב, הצתה שגרמה למהומות אלימות בין הצדדים. על פי הדיווח, כוחות הביטחון וצה"ל נכנסו לכפר והניסו ממנו את המתנחלים.

עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בגדה המערבית, 15 בפברואר 2013. רויטרס
הפלסטינים באחד העימותים עם כוחות הביטחון, בשבוע שעבר/רויטרס

אתמול התעמתו עשרות פלסטינים עם כוחות צה"ל בכפר קוסרה לאחר שכוחות הביטחון הרסו במקום מספר מבנים לא חוקיים. הפלסטינים יידו אבנים והכוחות השיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפלסטינים דיווחו על פצוע אחד מירי כדורי גומי. במקביל פרצו הפרות סדר גם בסמוך לצומת תפוח, שם חסמו פלסטינים את הכביש לכיוון בקעת הירדן וכפר נבי סאלח צפונית לרמאללה.

עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון בגדה המערבית, 15 בפברואר 2013. רויטרס
לאורך היום צפויות להימשך הפגנות הזדהות עם האסירים הפלסטינים/רויטרס

במהלך היום צפויים להימשך אירועי הזדהות עם האסירים הפלסטינים שובתי הרעב. לפני הצהריים מתוכננת בביתוניא שממערב לרמאללה תהלוכה לעבר כלא עופר הסמוך, כדי לדרוש את שחרורם של האסירים. שלשום הצטרפו מאות אסירים ליום אחד לשביתת הרעב של ארבעה אסירים, אחד מהם הוא סאמר עיסאווי השובת כבר יותר מ-200 ימים.

בשעות הצהריים יתקיים בבית משפט השלום בירושלים דיון בכתב האישום שהוגש נגד עיסאוי, השובת רעב יותר במחאה על מעצרו המחודש לאחר שחרורו בעסקת שליט. על פי כתב האישום, עיסאוי, תושב הכפר עיסוויאה שבצפון ירושלים, נכנס לשטח הגדה בניגוד לסיכום עמו במסגרת העסקה. במקביל, נמשך הדיון בבית המשפט הצבאי באשר למעצרו של עיסאוי, שם עומדת נגדו החלטה של ועדה צבאית מיוחדת שהוקמה בתוקף הוראות ביטחון מיוחדות ומעניקה לוועדה זו סמכות מוחלטת להשיב למעצר את משוחררי עסקת שליט מבלי לפרט את האישום נגדם. למעשה, לא ברורה כלל סיבת מעצרו של עיסאוי, ששביתת הרעב שלו הצליחה לעורר גל של הפגנות מחאה ברחבי הגדה. מלבד עיסאוי, שובתים רעב כיום עוד שלושה אסירים פלסטינים: אימאן שראונה, אף הוא ממשוחררי עסקת שליט, ג'עפר עיז א-דין וטארק קעאדן.

אתמול נתפסו שישה ילדים ונערים פלסטינים לאחר שהצליחו לחדור את אחת הגדרות במתחם מחנה עופר, סמוך לרמאללה. חמישה מהם נעצרו, ואחד הצליח להימלט מהמקום. מתחקור ראשוני של הפלסטינים, בני שמונה עד 12, עולה כי מטרת הפריצה לבסיס הייתה ככל הנראה לגנוב מתכות, ולא על רקע לאומני או אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully