וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה ילדים פלסטינים חדרו למחנה עופר ליד רמאללה

יהושע בריינר

20.2.2013 / 10:45

מתחקור ראשוני של חמישה מהם, ילדים בני 8 עד 12, עולה כי מטרת הפריצה הייתה כנראה גניבת מתכות. הם הצליחו לעבור את הגדרות בחסות הפגנות ההזדהות על האסירים. אחד נמלט

שישה ילדים ונערים פלסטינים נתפסו הבוקר (רביעי) לאחר שהצליחו לחדור את אחד הגדרות במתחם מחנה עופר, סמוך לרמאללה. חמישה מהם נעצרו, ואחד הצליח להימלט מהמקום. מתחקור ראשוני של הפלסטינים, בני שמונה עד 12, עולה כי מטרת הפריצה לבסיס הייתה ככל הנראה לגנוב מתכות, ולא על רקע לאומני או אחר. הם הצליחו לחדור לבסיס בחסות הפגנת ההזדהות עם האסירים הפלסטינים השובתים רעב שהתקיימה בסמוך. לאחר שעברו את הגדרות הם נלכדו על ידי השוטרים.

עסקת שליט החלק השני, אסירים ביטחוניים יוצאים מכלא  עופר, דצמבר 2011. עומר מירון
הצליחו לעבור את הגדר בחסות ההפגנות/עומר מירון

גם אתמול התקיימו ליד מחנה עופר הפגנות הזדהות עם כ-800 האסירים הפלסטינים השובתים רעב בבתי הכלא בישראל. כמאה מפגינים התגודדו במקום והתעמתו עם כוחות הביטחון ויידו לעברם אבנים. פלסטיני אחד נפצע מירי התגובה הישראלי. במקביל יידו פלסטינים אבנים והפרו את הסדר גם במחנה הפליטים אל-ערוב מצפון לחברון. במערכת הביטחון הוכרזה אתמול כוננות על רקע מחאת הפלסטינים.

אתמול בבוקר הכריז "מועדון האסיר הפלסטיני" על שביתת רעב בת יום אחד של האסירים בבתי הכלא אשל, רמון ונפחא המזוהים עם תנועות החזית הדמוקרטית, החזית העממית, חמאס והג'יהאד האיסלמי. המחאה באה על רקע שביתתם של ארבעה עצירים השובתים רעב במחאה על כליאתם הממושכת.

בתוך כך, הביע אמש מזכ"ל האו"ם באן קי-מון את דאגתו לאסירים הפלסטינים הכלואים בישראל ושובתים רעב. באן הדגיש את המקרה של סאמר עיסאווי, השובת מאז חודש אוגוסט האחרון ונמצא ב"מצב בריאותי קריטי", לדבריו. מקרה עיסאווי הובא לידיעתו של מזכ"ל האו"ם לאחר שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ויו"ר הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, שלחו לו מכתבים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully