וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: "חוליה תכננה לתקוף יעדים ישראליים"

יוסי מלמן

20.2.2013 / 21:39

משטרת ניגריה הודיעה כי עצרה 3 מחבלים שפעלו בהכוונה אירנית ופעלו לאיסוף מידע גם על מטרות אמריקאיות. בקפריסין החל משפטו של פעיל חיזבאללה, הנאשם שאסף מידע על תיירים

שירותי הביטחון של ניגריה חשפו קשר שמאחוריו עומדת אירן לאסוף מידע על יעדים במדינה שבהם מבקרים ישראלים ואמריקאים, ככל הנראה כדי להוציא בהם לפועל פיגועים בעתיד. דוברת משטרת ניגריה אמרה הערב (רביעי) כי עצרה שלושה טרוריסטים, החשודים באיסוף מידע אשר פעלו על פי הנחיות של "מפעילים אירנים", אספו בין היתר מידע על מרכז התרבות הישראלי שבלאגוס, שטיבו אינו ידוע, וכן על מרכז תרבות אמריקאי במדינה.

בראש החוליה, לפי הדיווח, עומד עבדאללה מוסטפה ברנדה, בן 50. ברנדה ביקר באירן פעמיים, ב-2006 וב-2011. הוא עבר ברפובליקה האיסלמית אימונים בנשק, וגם קיבל 30 אלף דולר למימון פעולות התא. בין היתר, עסק התא בצילום ואיסוף מידע על היעדים הישראליים והאמריקאיים.

כביש בעיר לאגוס בניגריה, 26 דצמבר 2009. AP
פעלו על פי הנחיות של "מפעילים אירנים". לאגוס/AP

דוברת המשטרה אמרה כי בין היעדים הבולטים בהם רצתה לפגוע החולייה היו ראש הצבא לשעבר, איברהים בבנגידה, ואחד המנהיגים האיסלמים הבולטים במדינה, איברהים דאסוקי. כמו כן, חברי החולייה חשודים שעקבו אחר כוחות חיל השלום של האו"ם במדינה ואחר הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי הפועלת בניגריה. דוברת המשטרה הניגרית לא השיבה לשאלות העיתונאים, ולא ציינה עד כמה היו קרובות תכניות החוליה לצאת אל הפועל.

הפרסום הערב הצטרף גם לעדותו של המחבל הלבנוני-שבדי חוסאם טאלב יעקוב, שנעצר ביולי בעיר לימסול בקפריסין. בעדות שמסר אמש בבית המשפט במדינה הודה הנאשם כי שימש כפעיל בארגון חיזבאללה מאז 2007, ופעל על פי הנחיות מפעילו, שכינויו היה איימן. בין השאר, נתבקש יעקוב לאסוף מידע על אוטובוסים המסיעים תיירים שמגיעים לאי. מעדותו עולה כי קודם לכן הוטלו עליו משימות גם בצרפת ובמדינות נוספות באירופה.

שני הדיווחים מתפרסמים על רקע הדיונים באיחוד האירופי, המתלבט אם להכריז על חיזבאללה כארגון טרור, וזאת בעקבות חקירת שלטונות בולגריה שחשפו את הקשר של הארגון למתקפת הטרור על אוטובוס התיירים הישראלים בבורגס בשנה שעברה. ארה"ב דוחקת במדינות האיחוד להכריז על חיזבאללה כעל ארגון טרור, אך ספק אם זה יקרה, ובוודאי לא בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully