וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר דיכטר על "האסיר X": "המוסד לא יכול לשחק משחקים"

20.2.2013 / 17:53

בדברים שאמר בפריז ציין השר כי "החוק בישראל הוא חד וברור, והארגונים המבצעיים עובדים לפיו. הם לא יכולים לשחק לפי החוקים שלהם". "לא קל לשכנע שופט לכלוא אדם בשם בדוי"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

"המוסד, המשטרה וגופי הביטחון האחרים לא יכולים לשחק את המשחק בהתאם לחוקים שלהם. הם חייבים לציית לחוק הישראלי, והוא מדויק וחד, ואין דרך לשחק איתו משחקים" – כך אמר היום (רביעי) השר להגנת העורף, אבי דיכטר, בשיחה עם עיתונאים בפריז, בירת צרפת, בהתייחסות לפרשת התאבדותו של בן זיגייר, המכונה "האסיר X".

אבי דיכטר בתרגיל חירום לאומי נקודת מפנה 6 בדרום, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
"אין דרך לשחק עם החוק משחקים". דיכטר/דייב בוימוביץ'

לדברי דיכטר, "ברגע שאנחנו מבינים שיש איזשהו סיכון לחיי אדם, אנחנו נוקטים בצעדים מסוימים. כדי לאזן את הצורך הביטחוני, יש לנו ועדת שרים בעניין, שמטפלת בנושא מטעם הממשלה, יש לנו ועדה פרלמנטרית בעניין, שעוסקת בנושא מטעם הכנסת, ויש לנו את היועץ המשפטי לממשלה ואת אנשיו. אז אלו שלושה ארגונים, שכל אחד מהם צריך לאזן את השני. והארגון המבצעי, לא משנה אם זה המוסד, המשטרה או ארגון אחר, חייב לצין לחוק הזה".

"בית משפט בישראל מתבסס על עובדות, ואם השופטת החליטה להאריך את מעצרו של זיגייר, היא עשתה זאת רק אחרי שהובאה בפניה העובדות, והיא השתכנעה שזה הדבר הנכון", המשיך השר. "תאמינו לי, זה לא קל לשכנע שופט בישראל לשים מישהו בכלא תחת שם בדוי".

דיכטר התייחס גם לנסיון להכריז על חיזבאללה כארגון טרור ואמר: "זה לא שהם לא מזוהים כארגון טרור, אך רשמית, ברגע שהם יוגדרו רשמית כארגון טרור, הם יתמודדו עם בעיות קשות באיסוף כספים. הכסף הוא הדלק של כל ארגון טרור, לא משנה אם זה חיזבאללה, אל-קאעדה או ארגון טרור אחר. אני מקווה שהדיונים בבריסל, ובמדינות נוספות באירופה, כל אחת בפני עצמה תבחן את המצב האמיתי ומיהו באמת חיזבאללה במונחים של ארגון טרור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

זיגייר נמצא בתאו תלוי במקלחת

אתמול התיר בית משפט השלום בראשון לציון לפרסם חלקית את חקירת נסיבות מותו של בן זיגייר בתאו בכלא איילון. "חקירת מותו המצער של המנוח", נכתב, "העלתה כי קיימות ראיות לכאורה לכך שמחדלי גורמים שונים בשב"ס גרמו את מותו". עם זאת, לצד החשד לרשלנות, צוין כי מותו של זיגייר לא נגרם על ידי התערבות גורם חיצוני.

זיגייר, כך הותר לפרסום, נמצא בתאו תלוי במקלחת, כשעל צווארו כרוך סדין רטוב הקשור לחלון תא השירותים. הדברים פורסמו לאור פניית ערוץ 10 לבית משפט השלום בראשון לציון, להתיר לפרסום את דו"ח חקירת נסיבות המוות של זיגייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully