וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהמידע שנמסר, לא ניתן לקבוע את סיבת המוות"

ראש מערך הרפואה המשפטית מד"ן, ד"ר חן קוגל, מסביר כי הפרטים שפורסמו מחקירת נסיבות מותו של האסיר X חסרים. לדבריו, קשה לדעת אם זיגייר תלה עצמו או נחנק בידי אדם אחר

בית משפט השלום בראשון לציון התיר היום (שלישי) לפרסם חלקית את חקירת נסיבות מותו של האסיר X בתאו בכלא איילון. לצד החשד לרשלנות, צוין כי מותו של בן אלון-זיגייר לא נגרם על ידי התערבות גורם חיצוני. זיגייר, כך הותר לפרסום, נמצא בתאו כשהוא תלוי במקלחת, כשעל צווארו כרוך סדין רטוב הקשור לחלון תא השירותים. כדי להבין לעומק את ממצאי הדו"ח, שוחחנו עם ד"ר חן קוגל, ראש מערך הרפואה המשפטית, מד"ן.

כיצד מתבצע הליך נתיחת הגופה לאחר המוות במקרים מסוג זה?

"על פי החוק, שופט שלום תורן באזור השיפוט צריך לבצע חס"מ (חקירת סיבות המוות). הוא ממנה עצמו לחוקר, ואז מחליט על פעולות חקירת המוות. במקרה הזה, זה קרה מיד אחרי המוות. אין חובה לאישור המשפחה במקרה כזה, מכיוון שיש צו שופטת. תחילה, עורכים בדיקה חיצונית של הגופה ומתעדים את פרטי הלבוש וגם את הממצאים החיצוניים. לאחר פירוט הממצאים החיצוניים, עושים בדיקה של האיברים הפנימיים, כלומר הנתיחה עצמה. לאחר החקירה הזו, עושים בדיקות טוקסולוגיות ובדיקות נוספות, אם צריך. זה רק חלק אחד מהמכלול הגדול שעל פיו התבססה השופטת. במקרים הללו, החקירה מתבצעת תמיד במכון לרפואה משפטית".

מסמך - צמצום איסור הפרסום בפרשה, ובו הדו"ח על ההתאבדות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מת מחנק. זיגייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

באיזה אופן הדו"ח שופך אור על רצף האירועים שהביאו למותו?

"הרבה מעבר למה שידענו קודם, אין בפרסום הזה. אנו למדים שמסקנת הנתיחה שהוא מת מתחניק (חנק), אך לא נמסר באיזה אופן נגרם החנק הזה. אנחנו למדים שהוא נמצא לכאורה תלוי על סדין, אך איננו למדים שהסדין שימש ב-100% להתאבדותו. אנחנו יודעים שיש פצעי שפשוף באמה השמאלית, אך לא צוינו גודלם, צורתם או מיקומם המדויק, ולכן לא ניתן לתת פרשנות בנושא. אנחנו יודעים גם שנמצאה תרופת הרגעה בדמו, אך לא יודעים איזו תרופה או באיזו כמות. הפרסום הוא חסר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מה עשוי להסביר את השפשוף שנמצא על ידו של המנוח?

"שפשוף זה דבר מאוד כללי. יכול להיות שהוא התחכך במשהו קודם, יום לפני או שעתיים לפני. יכול להיות שהוא נתלה שעון על קיר מחוספס ולכן השתפשף. השפשוף בידו הוא שטחי, והתיאור מאוד כללי. לא ניתן להגיע למסקנה מדויקת על מקור השפשוף בהתייחס לדו"ח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה עשוי להסביר את עקבות חומרי ההרגעה שנמצאו בדמו?

"ברגע שנגמר המוות נפסק המטבוליזם, ושרידי החומרים נמצאים בדם. השרידים משקפים את מה שהיה בגופו בזמן שהוא מת. אנו לא יודעים מה המינון, או אם היה מקובל. יש פה מסקנה סופית, ללא נתונים על מה היא מתבססת".

אילו פרטים היו עשויים לשפוך אור על נסיבות מותו?

"הנתיחה לאחר המוות נעשתה. אם היו מעבירים את הממצאים כולם, היינו יכולים להבין מה קרה שם. מה שנאמר לנו הוא שהדבר קרה ושהוסקו מסקנות, ללא הצגת עובדות. לדוגמה, מה כיוון תעלת הלחץ בצוואר, האם היא הולכת מלמטה למעלה? אם מישהו רוצה להבדיל בין מישהו שחנקו אותו לבין מישהו שתלה את עצמו, צריך לבחון את תעלת הלחץ - עומקה, כיוונה. בחניקה ובתלייה יש הבדלים".

"נשאלת השאלה גם האם נבדק די.אן.איי. על הסדין? האם היו סימני מאבק? מה פשרו של פצע השפשוף הזה? מהן תוצאות הבדיקה הטוקסולוגית? זה היה מלמד אותנו מתי נלקחו התרופות ובאיזה תרופות מדובר, והאם אלו תרופות שנתנו לו בכלא? ואם כן, לאיזו מטרה? אילו היה פרסום של כל הדו"ח ולא רק של חלקו, ניתן היה לבוא ולבסס מסקנות בצורה ביקורתית יותר, על סמך עובדות. אם רוצים להביא את הדו"ח לידיעת הציבור, צריך להביא את הממצאים, ולא רק את המסקנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully