וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בריסל: תכשיטים השווים מיליונים נשדדו בפריז

20.2.2013 / 17:51

בבלגיה חושדים, עקב הנסיבות יוצאות הדופן של השוד בשדה התעופה, שהשודדים נעזרו במידע מבפנים. במקביל, הצליחו שודדים לצאת עם שלל רב מחנות בפריז: "ברחו מכניסה אחורית"

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם, קריינות: אביב אברמוביץ'

בזמן שבבלגיה מתקשים להתאושש מהשוד הנועז שאירע בנמל התעופה בבריסל, נאלצת בירה אירופית נוספת להתמודד עם שוד מהסרטים. שני שודדים חמושים הצליחו היום (רביעי) לגנוב תכשיטים בשווי של כשלושה מיליון אירו מחנות יוקרה בלב פריז, ולהימלט מהזירה. "שני אנשים נכנסו לחנות 'פרינטמפס', נכנסו לקומה הראשונה, אל בוטיק התכשיטים, ודרשו שישימו להם בתיק את כל התכשיטים שעל המדף", סיפר דובר המשטרה, לוק פויגנאן. "הם היו חמושים באקדחים, אבל הם לא השתמשו בהם וברחו דרך מדרגות העובדים היוצאות מהכניסה האחורית".

בינתיים, בבלגיה חושדת המשטרה שהשודדים הצליחו לשים ידם על היהלומים היקרים להחריד, בשווי כ-50 מיליון אירו, בעזרת מידע פנימי שהגיע מ"חפרפרת". לדברי החוקרים, השוד בוצע תוך פחות משלוש דקות, במרווח זמן שהיה ידוע לשודדים מראש. "אני חושבת שזה לא ייאמן, ואנחנו לא ממש מבינים מה קרה", אמרה דוברת מרכז היהלומים באנטוורפן. "איך ייתכן ששמונה גברים חמושים פרצו למסלול ההמראה, למטוס ספציפי שהם ידעו שעומד להמריא כמה דקות אחר כך, ושיש יהלומים על סיפונו, אין ספק שזו בעיה מאוד גדולה עבורנו".

הקשר בין שני מקרי השוד לא ברור - אם הוא בכלל קיים, אך התושבים בפריז נשמעים מודאגים למדי. "זה כבר יותר מדי, נמאס לי מזה, אני תוהה איך אף פעם לא מוצאים אף אחד", אמרה קולט, תושבת העיר. "זה לא שוד חובבני, זה מאוד מאורגן". בימים אלה מוצגת בחנות שנשדדה בפריז תערוכה נוצצת, ובה כתר מיוחד המקושט במאות יהלומים שהוענק למלכת אנגליה בשנה שעברה, לרגל חגיגות שישים שנות כהונתה. הכתר, למרבה המזל, דווקא לא נגנב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully