וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום האירני: צלפי טהרן נלחמים במגפת עכברושים

אחרי שרעל ואמצעי הדברה אחרים הוכחו כבלתי יעילים ברחבי הבירה האירנית, הרשויות פרסו עשרה צוותי רובאים כדי לקטול את חולדות הענק שפשטו בטהרן: "הן שוקלות 5 קילוגרמים"

מכה חדשה מאיימת על הרפובליקה האיסלמית: מגפת חולדות (עכברושים). ה"טיימס" הלונדוני מדווח כי המכרסמים הטורדניים פשטו בכל סמטה בטהרן. השלטונות באירן נאלצים לנקוט אמצעים לא שגרתיים כדי להתמודד עם הבעיה, מפני שהחולדות פיתחו עמידות להדברה הרגילה.

מכיוון שרעל ואמצעי הדברה אחרים הוכיחו את עצמם כבלתי יעילים ב-26 רובעים ברחבי העיר, התברואנים נעזרים בצוותי צלפים החמושים ברובים מדויקים. עשרה צוותים של רובאים שנפרשו ברחבי העיר יוצאים בלילות כדי לחפש את החולדות בעזרת נשק המצויד בכוונות אינפרה-אדומות.

זיהום אוויר בטהרן, ינואר 2013. AP
הצלפים יוצאים בלילות. אדם משקיף על טהרן/AP

ראש אגף הסביבה בטהרן, מוחמד האדי חדרזדה, אמר כי "אנו משתמשים ברעל כימי כדי לקטול את החולדות במשך היום - ונעזרים בצלפים במשך הלילה. זו מלחמה של 24 שעות, שבעה ימים בשבוע". באגף הציעו גם להקים "מועצה עליונה ללחימה במזיקים". החולדות בטהרן, כך דווח, שקלו בעבר 60 גרם בלבד, אך כיום "זינק משקלן לחמישה קילוגרמים", והן גדולות יותר מחתולים.

עד כה דווח כי הצלפים הצליחו לקטול 2,205 חולדות, אך באגף הסביבה מתכננים להגדיל את הספק ההדברה פי ארבעים. באגף הסבירו כי פגרי החולדות נאספים ומועברים לקבורה ברובע כהריזכ בדרום טהרן.

לקריאה נוספת
בניו יורק נלחמים בחולדות באמצעי יעיל לא פחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully