וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה קרה: 2 ערים בסיביר רבות מי הקפואה ביותר

18.2.2013 / 18:02

500 תושבי אוימיאקון מנהלים חיים שגרתיים למדי, גם בחורף, אז עשויה הטמפרטורה לצנוח אל 60 מעלות מתחת לאפס. הם דחו את טענותיה של עיר אחרת לכתר והציבו שלט: "קוטב הקור"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

סיפור כזה אפשר לפגוש רק ברוסיה, או יותר נכון - רק בסיביר. אוימיאקון היא עיר קטנה בלב המרחבים הקפואים של מחוז יקוטיה, ואחד המקומות המיושבים הקרים בעולם. תמרה וסילייבה, חוקרת תרבות, סיפרה כי הטמפרטורות הכי נמוכות במקום נמדדו ב-1933, אז נרשמו 67.7 מעלות צלזיוס מתחת לאפס.

למעלה מ-500 תושבי העיר לא נותנים למזג האוויר להפריע יותר מדי לשגרת חייהם. אלכסיי יגורוב, כורת עצים לפרנסתו, נוסע מדי יום ליער הקרוב. כשבחוץ צונחות הטמפרטורות למינוס 45 מעלות, כריתת עצים להסקה היא העסק המשתלם ביותר בסביבה. "כשהייתי עדיין בבית הספר היסודי, אני זוכר שבכל שנה היה מינוס 60 או 61 מעלות", סיפר יגורוב. "זה ככה כל שנה, לפחות עשרה ימים ברציפות".

תושבים קפואים ברפובליקת סאחה-יקוטיה, סיביר, רוסיה. פברואר 2013. רויטרס
העבודה המשתלמת בעיירה - כריתת עצים להסקה/רויטרס

תנאי החיים באוימיאקון הם מהקשים בעולם, אך כאלף קילומטרים ממנה ניצבת עיירה אחרת - ורחויאנסק - הטוענת אף היא לכתר "העיר הקרה בעולם". באוימיאקון, מן הסתם, חולקים על הקביעה הזו. וסילייבה מסבירה כי המקור לטענת ורחויאנסק בטעות. "בגלל שגיאת דפוס, נכתב כי תועדה טמפרטורה של 67.8 מעלות מתחת לאפס בורחויאנסק בשנת 1885", אמרה.

כדי לא לתת לשיא לחמוק מהם, הציבו תושבי אוימיאקון במרכז העיר שלט עליו נכתב: "קוטב הקור". עונת הקיץ קצרה שם במיוחד, והשלג מתחיל להינמס רק במאי. בסביבות ספטמבר – שוב יורד שלג. הטמפרטורות הנמוכות משפיעות גם על בעלי החיים, והסוסים בחווה המקומית לא מפסיקים לנוע כדי להתחמם. ניקולאי וינוקורוב, בעל חווה באוימיאקון סיפר כי "הסוסים במחוז הם המיוחדים ביותר בעולם. הם עמידים מאוד, מאוד יפים, והבשר שלהם מאוד טעים. הכל אצלם טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תושבים קפואים ברפובליקת סאחה-יקוטיה, סיביר, רוסיה. פברואר 2013. רויטרס
השלט בכניסה לעיירה: "קוטב הקור"/רויטרס

על כל פנים, בכדור הארץ ישנם מקומות קרים בהרבה אף ממחוז יקוטיה בו נמצאות שתי הערים האלו, שייחודן הוא בכך שבני אדם חיים בהן על אף הקור הקיצוני. המקום הקר ביותר בעולם הוא אנטרטיקה, שם צונחות הטמפרטורות עד ללמטה ממינוס 80 מעלות במהלך החורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully