וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר בגן הילדים הסיבירי: מקלחת "מחסנת" בקרח

בגן הילדים של אולסיה אוסינטסווה בסיביר לא פותחים את היום בהתעמלות אלא ברחצה במי-קרח. לדבריה, מדובר במנהג שנהגה לפני 18 שנים, כדי לחשל את הילדים מפני שפעת

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

בעיניים מערביות, קשה מעט להאמין שכך פותחים את היום בגן הילדים בעיר ברנול שבמזרח סיביר. כשבחוץ צונחת הטמפרטורה לעשר מעלות צלזיוס מתחת לאפס, יוצאים הילדים אל החצר המושלגת מדי בוקר כשלגופם בגדי-ים בלבד, ושופכים על עצמם דליים של מי קרח.

למרבה הפלא, דווקא הגננת אולסיה אוסינטסווה היא שעומדת מאחורי הנוהג המוזר. בשיחה עם מקומון רוסי, סיפרה הגננת כי החשיפה לקור משפרת את בריאותם של הילדים ומחסנת אותם מפני שפעת. "לפני 18 שנים שוחחנו עם רופאים ומורים כדי לדבר על בריאותם של הילדים. הילדים נטו לחלות, ובתקופות מסוימות חצי מהם נעדרו מהגן בשל שפעת", הסבירה, "היה ברור שצריך לעשות משהו כדי לחשל אותם, ולהפוך את גופם לחסין יותר מפני וירוסים".

לדברי הגננת, ה"חיסון" נבחן תחילה על גופם של מורי הגן ועל ילדיהם. "אחרי שישה חודשים, התחלנו לדבר על הרעיון גם עם ההורים האחרים. חלקם נלחצו, אבל חלק מההורים אמרו שהם נחושים לבדוק את זה". כיום, מספרת הגננת אולסיה, בגן יש כיתה נפרדת לילדים שמתקלחים במי קרח. "אני בטוחה לגמרי שהילדים נעשים בריאים יותר", קבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully