וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פירון: אין צורך ביותר משש בחינות בגרות

17.2.2013 / 18:59

חבר הכנסת הטרי, ששמו עלה כמועמד אפשרי לתפקיד שר החינוך בממשלה הבאה, אמר כי המקצועות שיישארו כבחינות חיצוניות יהיו: הבעה, אנגלית, מתמטיקה, לשון ואזרחות

"בישראל צריכות להיות בין ארבע לשש בחינות בגרות", כך אמר הערב (ראשון) ח"כ שי פירון (יש עתיד) בכנס ירושלים לחינוך בנושא מדידה והערכה. לדבריו, הבחינות הנוספות צריכות להתקיים ברמה הבית-ספרית ועליהן להיות "מושתתות על עבודות גמר ומחקר". כיום נבחנים תלמידי ישראל ב-180 בחינות בגרות שונות. "מכיתה י'-י"ב המערכת נמצאת במרדף בלתי פוסק אחרי בחינות. היא לא מצליחה לדבר על ערכים מוסריים, על התנדבות ועל ערכים נוספים".

הח"כ הטרי פירון, ששמו עלה לא אחת כמועמד אפשרי למשרת שר החינוך הבא, אמר בפאנל כי מנהיגי ציבור רבים פוחדים להתעסק בשאלה אילו בחינות יוותרו חיצוניות ואילו יהפכו לפנימיות. "אני מוכן לערוב לכך שמקצועות כמו תנ"ך, היסטוריה ואזרחות רק יפרחו וישגשגו אם מטלת הלמידה תהיה פנים בית-ספרית". לדבריו, "אסור שהתחרות תהיה מי בפנים ומי בחוץ, כאילו מי שיש לו בחינה חיצונית זה יוקרתי ומי שלא – לא". ח"כ פירון הבהיר כי מקצועות שעוסקים ב"כלים" צריכים להיות חיצוניים ומקצועות שעוסקים ב"תכנים" צריכים לקבל בחינה מעשית יותר. כשנשאל אילו בחינות צריכות לדעתו להיות בחינות חיצוניות, אמר פירון: "הבעה, אנגלית, מתמטיקה, עברית ואזרחות".

"יש בלבול פדגוגי בין עיקר ותפל"

"יש 180 בחינות בגרות שונות, אחרי צמצום ניכר בשנים האחרונות. זה נובע מבעיית אמון, משום שאנחנו לא מאמינים שמורי בית הספר יבחנו את תלמידיהם כמו שצריך. במקום לעשות רגולציה הראש היהודי ממציא עוד ועוד שיטות להכביד את עול המערכת על המורה". פירון הוסיף כי "יש בלבול פדגוגי בין עיקר וטפל. כולנו יודעים היום שהשאלה כמה אנשים נרצחו באושוויץ איננה חשובה. השאלה היא מה עושים עם זה ואיך הופכים את הסיפור הזה לסיפור חיים".

במהלך הדיון התקיימה גם פעולת מחאה כשמספר מורים בקהל, אשר חבשו כובעי ליצן ואפים אדומים קראו קריאות נגד העובדה שבכנס לא משתתפים מורים מן השורה. "פאנל חינוך בלי מורים זה כמו עץ בלי ענפים", קראו המוחים.

בתגובה למחאה אמר אמנון רבינוביץ', ממקימי תנועת המורים החדשה: "לצערי, קולם של המורות והמורים בירושלים, אלו שבחרו להקדיש את חייהם לעיצוב דור העתיד של ישראל, אלו שנותנים את הנשמה והאהבה האינסופית לילדי העיר שלנו, שוב - לא נשמע. אני רוצה להזכיר למארגני הכנסים באשר הם: אנשי חינוך הם אלו שמובילים את העשייה החינוכית יום-יום בכיתות. אי אפשר לקיים כנס רציני בלי הקול הפדגוגי והמקצועי של אנשי ונשות המקצוע של החינוך. כל מי שהחינוך יקר ללבו צריך לייחל ליום שבו המורות והמורים יחזרו למקומם הראוי בהובלת השיח החינוכי בישראל".

מחאה נוספת נגד מארגני הכנס אירעה כאשר יו"ר הנהגת ההורים הארצי, אתי בנימין, וחבר מועצת העיר, מאיר תורג'מן, חילקו עלונים לבאי הכנס בהם מחו על הסכום שלטענתם הוציאה העירייה על האירוע, סכום שלטענתם מגיע לכמיליון שקלים ויכול היה לשמש לשיפור החינוך בעיר. "לחיי ילדי ירושלים! תעבירו את הקוקטייל לבתי תמחוי", נכתב בעלון.

עמדתו של פירון תואמת את עמדת יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד שהכריז בשנה שעברה כי יש לקצץ את בחינות הבגרות ולהשאיר על כנן בחינות בגרות בודדות. לאחר אמירה זו הכריז שר החינוך גדעון סער כי יקים ועדה לבחינת האפשרות לצמצם את מספר בחינות הבגרות. הוועדה שהוקמה כללה בין היתר נציגים ממשרד החינוך ומארגון המורים. טרם הוגשו מסקנותיה לשר החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully