וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק אונס בת ה-5 ייסגר סופית: "התלונה בדויה"

17.2.2013 / 16:49

במשטרה השתכנעו שרכזת הגנים בעיר החרדית מודיעין עילית בדתה את הסיפור, ושוקלים לחקור אותה על דיווח כוזב. עוד מציינים כי בעקבות החקירה התגלו מקרים אחרים - שנחקרים כעת

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

הניסיון לעורר מודעות התברר כשקר - אך ייתכן שהשיג את מטרתו. היחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י החליטה היום (ראשון) לסגור את תיק החקירה בנושא אונס הילדה בת החמש ממודיעין עילית, שנחקר בשבועות האחרונים בעקבות תלונת רכזת הגנים בעיר החרדית.

לפני כשבועיים פורסם המקרה המסעיר, לפיו גבר חרדי אנס ילדה כבת חמש בבית כנסת, שעה ש"חטף" אותה כשהייתה בדרכה לגן בעיר בשעות הבוקר. ארבעה אנשים נחקרו באזהרה במעורבות בפרשה - אך אף אחד מהם לא נעצר. במודיעין עילית לא שיתפו פעולה עם החוקרים ובמהרה עלתה האפשרות כי מדובר בסיפור שאינו אמיתי. מספר ימים לאחר חשיפת המקרה, התוודתה רכזת הגנים בעיר החרדית, בראיון לטלוויזיה, כי היא זו שעומדת מאחורי העניין, וכי היא בדתה את הסיפור מלבה, בניסיון "לעורר מודעות לתופעה". הרכזת, שנחקרה תחת אזהרה ולא הסכימה לשתף פעולה אמרה בלוויית עורכי דינה כי כל מה שסיפרה "לא היה ולא נברא".

מחסן בית הכנסת במודיעין עילית, בו בוצע לכאורה אונס של ילדה בת 5, ינואר 2013. דרור עינב
במשטרה שוקלים לפתוח נגד הרכזת ממודיעין עילית בחקירה פלילית./דרור עינב

במשטרה ביקשו לאחר מכן לבדוק את גרסתה, שמא שינתה אותה בשל לחצים שהופעלו עליה - אך כעת אומרים במחוז ש"י כי השתכנעו סופית שהיא בדתה את הסיבור מלבה. במשטרה שוקלים לפתוח נגדה בחקירה פלילית, בגין הכשלת עובד ציבור ודיווח כוזב.

במשטרה מציינים, עם זאת, כי בעקבות החקירה שנפתחה בנושא, התגלו מקרים נוספים הקשורים לעבירות מין, וכי המשטרה ממשיכה לחקור אותם - כך שייתכן שאותה רכזת גנים אכן הצליחה במטרתה לעורר מודעות לתופעה.

בתגובה לסגירת התיק, מסרו עו"ד יהודה פריד וטל גבאי, באי כוחה של רכזת הגנים: "טרם קיבלנו הודעה רשמית על החלטת המשטרה, אולם על פי הפרסומים, משתמע שגרסתה של מרשתנו הייתה נכונה, ובאמת מאמינים לה שתכלית סיפור הבדיה הייתה לעורר מודעות לכך שמקרים נוספים לא מטופלים על ידי המשטרה והרשויות. לאור זאת, במידה והנושא באמת הביא למציאת חשדות נוספים של מקרי אונס והטרדות מיניות כלפי קטינים, הרי שמגיע לה ציון לשבח על אזרחות למופת. תמוהה, לפיכך, הידיעה שבכוונת המשטרה לשקול להאשימה בעבירה של הכשלת עובד ציבור והכוונה להגיש נגדה כתב אישום".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully