וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: גינקולוג בכיר ערך ניתוחים מיותרים במטופלות

17.2.2013 / 15:28

פרופ' דב דיקר, שנחשב לבכיר בתחומו, נחקר בשבוע שעבר לאחר שנאספו עשר תלונות נגדו. הוא הורשע בעבר בזיוף מחקר. סנגורו: מדובר בוויכוח על הפעלת שיקול דעת רפואי

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

רופא נשים מהרצליה חשוד שנתן אבחונים כוזבים למטופלות וביצע בהן ניתוחים מיותרים. הרופא, פרופסור דב דיקר, נחשב לבכיר בתחום ושימש בין היתר ראש החוג לגינקולוגיה באוניברסיטת תל אביב וראש מחלקת נשים בבית החולים בילינסון. בעבר הוא הורשע בזיוף תוצאות מחקר. בשבוע שעבר הוא נחקר במפלג הונאה של משטרת מחוז תל אביב ושוחרר בתנאים מגבילים והפרקליטות צפויה להגיש נגדו כתב אישום. מנגד טוען הגינקולוג כי הניתוחים היו הכרחיים וכי מדובר בוויכוח על הפעלת שיקול דעת רפואי.

במשטרה חושדים שבשנים 2010-2011 ביצע דיקר בלפחות עשר נשים ניתוח מסוג קוניזציה – ביופסיה של צוואר הרחם – שלא לצורך. מדובר בהליך אשר עלול במקרים נדירים לפגוע בפוריות האישה או ביכולת לשאת הריון. על פי החשד, הנשים הגיעו אליו לייעוץ ולבדיקות, בסיומן, במקום לגבות מהן תשלום עבור הביקור במרפאה בלבד – קבע כי עליהן לבצע את ההליך. על הניתוחים, אותם ביצע ב"הרצליה מדיקל סנטר", גבה הפרופסור אלפי שקלים.

רופא אחר טען שלא היה צורך בניתוח

החקירה, שהתנהלה במפלג הונאה בפיקודו של סגן ניצב מאיר כהן, החלה לפני שנה, בעקבות תלונה של אישה אשר נותחה על ידי דיקר. על פי עדותה, בעקבות הניתוח היא חשה ברע ופנתה לגינקולוג אחר, אשר טען בפניה כי לא היה צורך בניתוח. בעקבות תלונתה פנו במשטרה למשרד הבריאות, אשר הצטרף לחקירה ואף סיפק חוות דעת רפואיות בנוגע לקורבנות לכאורה.

ביום רביעי שעבר הפכה החקירה לגלויה, ודיקר עוכב לחקירה. בסיום החקירה הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים, בין היתר נאסר עליו לצאת מהארץ, והתיק הועבר לפרקליטות, אשר צפויה להגיש כתב אישום נגד הרופא. סנגורו, עורך הדין ז'ק חן, מסר: "מתנהלת חקירה שמטבע הדברים אני לא יכול להתייחס לפרטיה. מה שאני יכול לומר ביטחון רב שמדובר בטעות גדולה של הרשות החוקרת בכל הנוגע לוויכוח על הפעלת שיקול דעת רפואי על ידי אחד המומחים הגדולים בתחומו. אני בטוח שגם אם לא עכשיו, בסופו של דבר המשטרה והפרקליטות יגיעו למסקנה הזאת".

ב-2009 - הורשע במרמה

זאת כאמור אינה הפעם הראשונה בה הגינקולוג מהרצליה מסתבך. בשנת 2009 גזר עליו בית משפט השלום בפתח תקווה שמונה חודשי מאסר בפועל, לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, זיוף בידי עובד ציבור ושימוש במסמך מזויף. דיקר ערער על העונש והוא הופחת לשישה חודשי עבודות שרות. בכתב האישום נכתב כי ב-2004 הוא זייף מחקר רפואי שתיאר שיטה חדשנית כביכול לטיפול בשחלות שהסתובבו סביב עצמן, במטרה לפרסם מאמר בכתב עת רפואי בארה"ב.

דיקר, שבאותו הזמן כיהן כיו"ר ועדת הלסינקי של המרכז הרפואי רבין (הוועדה לאישור ניסויים בבני אדם) וכפרופסור ומאוחר יותר כראש החוג לגינקולוגיה ומיילדות, באוניברסיטת תל אביב, זייף מסמכים ואישורים, כולל את אישור הוועדה ואישור משרד הבריאות לביצוע הניסוי, וכן את חתימת מנהל בית החולים. השופט הגדיר אז את מעשיו של דיקר כ"תעשיית" זיוף מסמכים. משרד הבריאות קבע בעקבות ההרשעה כי רישיונו של דיקר יותלה ל-15 חודשים, אולם זה קרה רק החל ממרץ 2012. האירועים בהם חשוד כעת דיקר התרחשו בפרק הזמן הזה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בנובמבר 2011 התקבלה תלונה במשרד הבריאות ממטופלת של ד"ר דב דיקר על זיוף תוצאות בדיקה ובעקבותיה ביצוע פרוצדורה רפואית שלא לצורך. במקביל אותה התלונה הוגשה למשטרה, שהחלה בחקירה. ב-8 בדצמבר 2011 הותלה רשיונו של ד"ר דב דיקר לתקופה של 15 חודשים החל מיום מ-1 במרץ 2012 בעקבות הרשעה בדין פלילי בגין זיוף מסמכים הנוגעים לניסוי שנעשה באוניברסיטת תל אביב".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully