וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן ספדו לגנרל שחוסל וגינו "צעד ישראלי נפשע"

משה חי הגיגת

14.2.2013 / 16:55

ארונו של חסן שאטרי, שהיה נציג משמרות המהפכה בלבנון, הוצב היום בטהרן, ומחר הוא ייטמן בעירו סמנאן. סגן שר החוץ ספד לו: "שיקם אזורים בלבנון מהנזק שגרמו הציונים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

באירן הספידו היום (חמישי) את הגנרל חסן שאטרי, קצין בכיר במשמרות המהפכה שמצא אתמול את מותו בלבנון - בה שהה בשליחות ארצו. ברפובליקה האיסלמית המשיכו להפנות, בין השאר, האשמות כלפי ישראל. סוכנויות הידיעות באירן דיווחו כי היום הוצג ארונו של שאטרי בפני הציבור בטהרן, וכי מחר הוא ייקבר בעיר סמנאן, בה נולד. הממונה על קשרי החוץ של משמרות המהפכה, רמדאן שריף אמר היום (חמישי) כי "שאטרי היה חייל צייתן למנהיג העליון, ובשנים האחרונות היה עסוק בשיקום האזורים שנפגעו על ידי המשטר הציוני במלחמת 33 הימים (מלחמת לבנון השנייה-מח"ה), מה שהביא ברכה עבור אזרחי לבנון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה חייל צייתן למנהיג העליון". שאטרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שריף התייחס לטענה שהעלה כתב סוכנות הידיעות האירנית אירנא, לפיה ישראל התנקשה בשאטרי ואמר: "כמובן שזה דבר ברור. הסוכנים הללו לא הובילו לשום מקום כשביצעו את הדבר הטראגי ונפשע הזה". סוכנות הידיעות "מהר" דיווחה כי שר החוץ האירני, עלי אכבר סלאחי, שלח למשפחתו של שאטרי תנחומים על מותו.

גם סגן שר החוץ של אירן, הממונה על הקשר עם מדינות ערב ואפריקה, אמיר עבדאללהיאן, שלח תנחומים למשפחתו של שאטרי. "בלי ספק, הוא יישאר מן הדמויות הבולטות בתחום הפיתוח וההתנגדות", אמר עבדאללהיאן, אשר התכוון לתמיכתה של אירן בחיזבאללה, בחמאס ובג'יהאד האיסלמי. "השירות הדיפלומטי יפעל להנציח אותו בדרך הראויה", סיכם.

ההתנקשות בשאטרי, שמצא אתמול את מותו בדרך הראשית שבין ביירות לדמשק, הותירה לא מעט סימני שאלה. הגנרל היה האישיות האירנית הבכירה ביותר על אדמת לבנון ותפקידו כראש מנהלת השיקום במדינה היה למעשה מסווה למשרתו האמיתית - מפקד משמרות המהפכה בלבנון. הדיווחים לצד האשמות בכלי התקשורת האירניים לפיהם "חוליות של הציונים" הן אלה שאחראיות להריגתו של הגנרל האירני, נשמעו גם דיווחים וטענות כי מדובר בפעולה מתוכננת של אנשי אופוזיציה סורים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully