וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל רודף אחר מבריחים בשטחנו - ולנו אין מושג"

רמי שני

13.2.2013 / 20:44

במועצה האזורית רמת נגב זועמים על חוסר שיתוף הפעולה, לטענתם, מצד אוגדת אדום, שלא מיידעת בזמן שמרדפים שעלולים לסכן אזרחים נעשים בתחומה. "אין לנו אפילו טלפונים שלהם"

אירועים חבלניים שמקורם במצרים מתגלגלים לשטח המועצה האזורית רמת נגב, שסמוכה לגבול, מבלי שגורמי הביטחון במועצה מעודכנים על הנעשה בתחום שיפוטה – כך טוען ראש המועצה, שמוליק ריפמן, שהעביר מכתב דחוף בעניין לאלוף פיקוד דרום, טל רוסו, בו קבל על היעדר התיאום בין מפקד אוגדת אדום למועצה האזורית.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף טל רוסו, שהגיע לנקודת התקלות עם מחבלים. ספטמבר 2012. דובר צה"ל
אלוף רוסו/דובר צה"ל

מדובר בעיקר במרדפים אחר מבריחים ממצרים, אליהם מתייחס צה"ל כאירועי פח"ע (פעילות חבלנית עוינת), שמתחילים באזור הגבול ונמשכים לעתים לעומק שטח ישראל באזור הנגב. "לאחרונה אנו עדים לאירועים חריגים בגבול מצרים, בתחום שיפוט המועצה, שהם באחריות האוגדה", כתב ריפמן לאלוף רוסו. "לצערי, למרות פניותינו ועל פי נהלי הביטחון השוטף, האוגדה לא מעדכנת אותנו באירועים חריגים, על אף שהמרדפים אחרי החודרים מתנהלים בסמוך ליישובי המועצה", נכתב.

במועצה טוענים: המרדפים מסכנים אזרחים, ולנו אין מושג בזמן אמת

באחד מסופי השבוע בחודש שעבר התבצע מרדף מלווה במסוקים אחר מבריחים, שהסתיים ליד רביבים, לא הרחק מהמועצה האזורית רמת נגב. לטענת המועצה, למרות שהדבר עלול היה לסכן אזרחים שנמצאים בסביבת המרדף, הם לא עודכנו, וכל ניסיונותיהם להבין את המתרחש מפי גורמי צבא באוגדה הדרומית עלו בתוהו. בנוסף, טוענים במועצה, אין כל קשר בינם לבין אנשי האוגדה, והגורמים האחראים לדווח לאוגדה מטעמם אינם מחזיקים אפילו במספרי הטלפון של הגורמים הרלוונטיים. מנגד, הם אומרים, הקשר עם אוגדת עזה שבשטחה נמצאים כל יישובי המועצה, הוא טוב, יעיל ומספק מענה הולם בשעת הצורך.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "קיימים יחסי עבודה הדוקים וישירים בין הגורמים הרלוונטיים בצה"ל לגורמי הביטחון של המועצה המקומית רמת נגב. כחלק מכך, הטענות המועלות בכתבה ייבדקו במישורים המקובלים". גורמים צבאיים מסרו כי "יישובי המועצה מצויים תחת אחריות ההגנה המרחבית של אוגדת עזה, ועל כן הקשר נעשה דרך גורמים אלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully