וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הסרט שלעג למוחמד: מצרים חסמה את יוטיוב

המצרים ייאלצו למצוא דרך אחרת להעביר את הזמן מול המחשב: בית המשפט במדינה הורה לחסום את הגישה לאתר הפופולרי, ש"התעקש לשדר את הסרט שהעליב את האיסלם ואת הנביא"

צילום מסך

בית משפט במצרים הורה לחסום בחודש הקרוב את שירותי "יוטיוב" במדינה, בשל שידור הסרט שהעליב את הנביא מוחמד. כלי התקשורת הממלכתיים במצרים דיווחו בסוף השבוע כי בית הדין לענייני מנהלה הורה למשרד התקשורת להשעות את שירותי האתר לשיתוף סרטונים, הנמצא בבעלות חברת גוגל, בגלל שהתיר גישה לסרט "תמימות המוסלמים".

הסרט, באורך 13 דקות, נוצר בארצות הברית ויצר בחודש ספטמבר האחרון גלי מחאה אנטי-אמריקניים סוערים במצרים, בלוב ומדינות מוסלמיות נוספות. הסרט מציג את הנביא מוחמד כסוטה מין וכפדופיל. בית המשפט הודיע כי הוא פוסק נגד האתר בהתבסס על תיק שהובא בפניו לפניו כמה חודשים. בחודש נובמבר, שבעה מצרים שהואשמו בהשתתפות בהפקת הסרט נידונו בהיעדרם לעונש מוות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט הציג את הנביא מוחמד כסוטה מין/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי בית המשפט, אתר יוטיוב "התעקש לשדר את הסרט שהעליב את האיסלם ואת הנביא, בחוסר כבוד למיליוני מצרים ותוך התעלמות מזעמם של כל המוסלמים". רשות התקשורת של מצרים הודיעה כי תאכוף את הפסיקה כשתקבל עותק מפסק הדין. דוברת חברת גוגל בקהיר אמרה כי טרם קיבלה הודעה על הפסיקה.

בחודש אוקטובר, דחה בית המשפט המחוזי בירושלים עתירה שהגישה המפלגה הדמוקרטית הערבית (מד"ע) נגד חברת גוגל למניעת פרסומו ב"יוטיוב" של הסרט "תמימות המוסלמים". במהלך הדיון אמר ח"כ טאלב א-סאנע (רע"מ-תע"ל) כי "הסרטון פוגע ברגשות המוסלמים, ולכן חברת גוגל חסמה אותו במדינות שונות בעולם המוסלמי". לדברי א-סאנע, "גם בארץ ישנם מוסלמים שהפגיעה בהם לא פחות קשה ממצרים או לוב, ולכן אני לא רואה צורך שלא לעשות כך גם כאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully