וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדק נוסח העבודה: התבטאת נגד המפלגה? תודח

טל שלו

6.2.2013 / 22:08

15 ממתפקדי המפלגה קיבלו לאחרונה הודעה לפיה הם מודחים מתנועה על רקע התבטאויות נגד המפלגה. המזכ"ל, חיליק בר, הסביר: לא הגיוני שמי שמשפיע על המפלגה פועל נגדה

ביקורת במפלגת העבודה בעקבות הדחה של חברים במפלגה שכתבו והתבטאו נגד המפלגה במהלך קמפיין הבחירות. ביממה האחרונה עלו תלונות של גולשים בפייסבוק, בעקבות מכתבים ששוגרו על ידי מזכ"ל המפלגה חיליק בר, בהן הודעה על הפסקת חברות במוסדות המפלגה. "לאור הודעתך כי תמנעי מלהצביע למפלגת העבודה ועל תמיכתך במפלגת 'ארץ חדשה', אני רואה בך כמי שפרשה מהמפלגה", כתב בר, חבר הכנסת הטרי, במכתב שהציגה גולשת בפייסבוק.

בר השיב הערב לפניות בפייסבוק ובסטטוס שפירסם הבהיר כי מכתבים מסוג זה נשלחו השנה ל-15 חברים בלבד וכי הוא פועל על בסיס סעיף מפורש בחוקת המפלגה המורה להוציא חברים שפעלו נגד המפלגה במוצהר. כמו כן, הדגיש בר כי כל חבר מפלגה שנשלח אליו מכתב שכזה יכול לבחור בשימוע לפני ההחלטה, כמו גם זכות הערעור תוך 30 ימים למוסד לבירור עתירות של המפלגה.

"נראה לכם הגיוני ונראה לכם מוסרי שבוועידת המפלגה, המקבלת החלטות מכריעות לגבי חייה של המפלגה יהיו חברים שבפועל הם פעילים פומבית במפלגות אחרות ומודיעים על כך ברבים?", כתב בר. "מכתבים ששלחנו נשלחו כמתחייב בחוקה לחברי מפלגה רשומים אשר בדרך מוצהרת ופומבית תמכו ו/או קידמו ו/או פעלו למען מפלגה אחרת בבחירות. אין מדובר בדבר חדש. זהו סעיף הקיים בחוקה ומתבצע יותר מ-20 שנה".

בר הוסיף כי "התלונות על חברים כאלה הגיעו מכם, מהשטח, אחרי שראיתם בצער ובכעס אנשים שלנו מסתובבים עם חולצות של מפלגות אחרות, מתבטאים בתקשורת, ברשתות וכו' נגדנו ובעד מפלגה אחרת". לדבריו, "זה לא הגיוני שבוועידת המפלגה, המקבלת החלטות מכריעות לגבי חייה של המפלגה, יהיו חברים שאינם מצביעי מפלגת העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully