וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגבירים הילוך במשא ומתן: נתניהו ולפיד ייפגשו מחר

אחרי שהחליפו חיבוקים בכנסת, יוועדו שוב ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד לקראת הרכבת הממשלה. אתמול עקץ ליברמן את לפיד: "ראש ממשלה? הבן אדם לא הספיק לחמם את הכיסא"

צילום: מתוך משדר וואלה! חדשות, עריכה: מיכאל ברגמן תגיות: הכנסת ה-19 שמעון פרס בנימין נתניהו

(צפו בהשבעת הכנסת, אתמול)

המשא ומתן הקואליציוני לקראת הרכבת ממשלה נמשך, ואחרי פגישת צוותי הליכוד- ביתנו ויש עתיד, מחר (חמישי) ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יאיר לפיד. כבר לפני שבועיים, יומיים לאחר הבחירות, נועדו השניים במעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים. אז נועדו לפיד ונתניהו במשך שעתיים וחצי "באווירה טובה מאוד", כפי שהגדירו אז במפלגות את הפגישה.

ח"כ יאיר לפיד וח"כ בנימין נתניהו בטקס השבעת הכנסת ה-19, ינואר 2013. טלי מאייר
נתניהו ולפיד אתמול בהשבעת חברי הכנסת/טלי מאייר

אתמול, עוד לפני השבעת הכנסת, עקץ מספר 2 בליכוד-ביתנו ושר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, את לפיד. "אנו עובדים קשה להקים את הממשלה הבאה, אני לא פעם ראשונה במעמד הזה, יצא לי מאז 96' ללוות את התהליך יותר מפעם אחת. אני חייב לציין חידוש אחד שלא ראיתי קודם. תמיד אנשים רצו לבחירות, הבטיחו, העלו שאלות כאלה, דרישות כאלה ואחרות. אני פעם ראשונה רואה אנשים שיום למחרת הבחירות לא מדברים על המדינה אלא איך הם הופכים לראש ממשלה. בן אדם לא הספיק לחמם את הכיסא, כבר לא מדבר על מעמד הביניים, רק שואל איך הוא יהיה ראש ממשלה. זה חידוש שנתקלתי בו פעם ראשונה. אני מקווה שזה ליקוי מאורות זמני", אמר ליברמן בישיבת סיעת הליכוד-ביתנו בכנסת.

היום כבר התייחס לפיד לביקורת עליו בקרב המפלגות החרדיות. "המפלגות החרדיות מפיצות במרץ את השמועה שאני זומם לפגוע בעולם התורה. אין שטות גדולה מזו. כל חיי אני קורא ולומד תנ"ך, בעיני לימוד התורה הוא חלק מהקיום הישראלי, בין חברי הכנסת של 'יש עתיד' יש שני רבנים", כתב לפיד בעמוד הפיסיבוק שלו. "העובדה שיש אנשים המקדישים ללימוד התורה את רוב חייהם ראויה לכל שבח, ואני אפילו חושב שצריך להכניס את התלמוד כחלק מהחינוך הממלכתי בבתי הספר החילונים. אלא שלימוד התורה אינו יכול להפוך לתירוץ לזה שילדים בני 8 לא לומדים מתמטיקה ואנגלית, בני 18 אינם משרתים את מולדתם ובני 28 אינם עובדים לפרנסתם".

עוד כתב כי "לכל אחד יש זכות ללמוד, אבל הלימוד לא יכול להיות תירוץ לכך שאדם אינו ממלא החובות הבסיסיות ביותר שלו למדינתו, משפחתו ולחברה בה הוא חי. וחוץ מזה, 'שבעים פנים לתורה', אז אל תאמינו לאף אחד שטוען בפניכם שהוא הנציג הבלעדי של אלוהי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully