וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צונאמי באיי שלמה: עשרות בתים נהרסו, מספר הרוגים

על פי הדיווחים, גלים בגובה של עד 1.5 מטר היכו בחופיה המערביים של מדינת האיים בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 8 בסולם ריכטר. לפחות ארבעה נהרגו: "המספר צפוי לעלות"

גלי צונאמי בגובה של עד 1.5 מטרים היכו לפנות בוקר (רביעי) באיי שלמה שבאוקיינוס השקט, צפונית-מזרחית לאוסטרליה. הצונאמי התרחש בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 8 בסולם ריכטר שהורגשה באזור. על פי דיווחים שונים, עשרות בתים ניזוקו ומספר בני אדם נהרגו. סוכנות הידיעות AP דיווחה עד כה על ארבעה הרוגים. עם זאת, הרשויות ביטלו אזהרות צונאמי נוספות.

הסוכנות המטאורולוגית ביפן הודיעה הבוקר כי היא מצפה לגלי צונאמי בגובה של 20 סנטימטרים בסביבות השעה 16:30 (שעון מקומי). עם זאת, כיוון שמדובר בגלים נמוכים יחסית לא נמסרה אזהרת צונאמי ותושבים לא התבקשו להתפנות מבתיהם שבאזורי החופים.

צונאמי ורעידת אדמה באיי שלמה, 6 בפברואר 2013. רויטרס
האזור המוכה. תרשים שפרסם המרכז להתרעות צונאמי באוקיינוס השקט, הבוקר/רויטרס

ג'ורג' הרמינג, דוברו של ראש ממשלת איי סולומון, מסר כי שני גלי צונאמי היכו בצד המערבי של האי סנטה קרוז והסבו נזק לכ-50 מבנים. לדבריו, בעקבות האירועים תושבי עיירות רבות באזור פונו לאזורים גבוהים יותר. מפקד המשטרה המקומית, ג'ון לנסלי, הוסיף כי סיורים של המשטרה דיווחו על מספר בני אדם שנמצאו מתים, אך הדיווחים עדיין אינם מאומתים. "למרבה הצער, אנו מאמינים שמספר אנשים איבדו את חייהם", אמר, "לפי שעה, אנו יודעים על ארבעה, אך המספר צפוי לעלות".

אזור הצונאמי ורעידת האדמה

ריצ'ארד דאפו, מנהל בית ספר באי סמוך לסנטה קרוז סיפר כי קיבל שיחות טלפונים ממשפחות שטענו כי ביתם נהרס מהצונאמי. "אני מנסה לומר לאנשים המתגוררים בקו החוף: 'עברו פנימה, מצאו מקום גבוה יותר. שמרו מרחק מהים והיזהרו מהגלים", אמר והוסיף כי קיים קושי ביצירת קשר טלפוני באזור.

תושבים בעיר הבירה הוניארה נטשו את בתיהם בעקבות האזהרות ועברו למקומות גבוהים יותר. "אנשים עדיין עומדים על הגבעות ביציאה מהוניארה ומשקיפים על המים בניסיון לצפות אם מגיע גל", אמר דוברו של ראש הממשלה. מנגד, אטניה טאהו, עובד של תאגיד השידור של איי סולומון סיפר כי התושבים בבירה רגועים: "תושבים באזור החוף ובבירה מצלצלים ומנסים לקבל מידע מאיתנו וממשרד האסונות הלאומי ועוברים בהדרגתיות למקומות גבוהים יותר. פאניקה? לא, לא, לא. אנשים לא נכנסו לפאניקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully