וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: חללי פעולות איבה לא יונצחו עם חללי צה"ל

5.2.2013 / 17:11

בג"ץ דחה עתירה שהגיש ארגון נפגעי פעולות איבה שטען כי אין ליצור הפרדה בהנצחת הנופלים. יו"ר ארגון יד לבנים בירך על ההחלטה: "עתירה לא ראויה, טוב עשה בג"ץ ששם לכך סוף"

חללי פעולות האיבה לא יונצחו באתר ההנצחה שמוקם בימים אלה בהר הרצל שבירושלים - כך קבעו היום (שלישי) שופטי בג"ץ, שדחו עתירה שהגיש ארגון נפגעי פעולות איבה נגד משרד הביטחון וארגון יד לבנים בטענה כי האתר הינו אתר ממלכתי ורשמי – בדומה לאתר יד ושם, ולכן אין זה מקובל ליצור אפליה על בסיס נסיבות הנפילה. בארגון יד לבנים ובמשרד הביטחון התנגדו להנצחה המשותפת בטענה כי יש לשמור על ייחודיות וסמליות של הנצחת של חללי צה"ל. ביום הזיכרון הקרוב יניח שר הביטחון אבן פינה להקמת האנדרטה הלאומית בהר הרצל.

טקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל, אפריל 2012.. עומר מירון
טקס לזכר נפגעי פעולות האיבה בהר הרצל ב-2012/עומר מירון

יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, אמר בתגובה להחלטה כי "מדובר בהחלטה נכונה. ממשלת ישראל קבעה באופן נכון כי יש להפריד בין שכול אזרחי לשכול הצבאי. אני לא מבין למה הם הגישו בג"ץ. אלף מטרים מחלקת גדולי האומה הוקמה אנדרטה לחללי פעולות האיבה". בן שם הוסיף כי יש כ-23 אלף חללים לצה"ל ומערכת הביטחון, בהם 6,000 נופלים ללא אנדרטת הנצחה, כיוון שחלקם עלה ארצה, נשלח היישר לשדה הקרב ונהרג. לדבריו, חלק מהנופלים לחם ביחידות לא מאורגנות, וישנם חללים שמקום קבורתם לא נודע. "הבג"ץ לא היה ראוי בכלל להגשה, וטוב שעשו השופטים כששמו לכך סוף", אמר.

באחרונה התעורר ויכוח נוסף לאור רצונם של אנשי ארגוני ההצלה, בהם מגן דוד אדום, מכבי אש וזק"א, לצרף את שמות אנשיהם שנהרגו בעת מילוי תפקידם לאנדרטה שהוקמה לזכר נפגעי פעולות האיבה, כיוון שארגון נפגעי פעולות איבה התנגד לכך. המחלוקת בנושא טרם הוכרעה. מארגון נפגעי פעולות האיבה נמסר כי בג"ץ אימץ את עמדת הממשלה בנושא וכי הם מעולם לא הגישו עתירה נגד ארגון יד לבנים, אלא נגד משרד הביטחון בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully