וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אסדת גז אירנית בעלות מיליונים שוקעת במים

משה חי הגיגת

4.2.2013 / 18:26

האסדה, שהורכבה במשך 30 חודשים והושקעו כ-40 מיליון דולר בייצורה, שקעה במהלך התקנתה. התקרית תעכב במספר חודשים את תכנית אחמדינג'ד להכפיל את יכולת הפקת הגז

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

לפני כיממה (ראשון) עלה לאתר יוטיוב סרטון קצר בו נראית אסדת קידוח גז אירנית שוקעת לעומק של 80 מטרים במימי המפרץ הפרסי. על פי סוכנויות הידיעות במדינה, מדובר באירוע שהתרחש בבוקר יום שלישי שעבר ושהחדשות לגביו החלו להגיע לאוזניהם של האירנים רק ביום רביעי. כתב סוכנות הידיעות "מהר" דיווח כי האסדה, ששוויה כ-40 מיליון דולר, הורכבה במשך 30 החודשים האחרונים והייתה באמצע שלבי הקמתה. הרכבתו של השלב האחרון ארכה שבעה חודשים.

אסדת הקידוח האירנית שקעה במעמקי הים.
החלה לשקוע לאחר שעגורן קרס במהלך התקנתה

ככל הנראה, האסדה החלה לשקוע לאחר שעגורן קרס במהלך התקנתה. העבודות להוצאת האסדה עדיין לא החלו ועל פי הדיווחים, החקירה למציאת הסיבות לטביעה יימשכו כחודשיים. "חקירת המקרה כבר בעיצומה", סיפר מחדי אטסאמי, מנהל בחברת SADRA אשר הייתה שותפה לבניית האסדה, לסוכנות ידיעות אירנית. בסרטון ניתן לראות גם את אנשי הצוות שהיו על האסדה נאבקים שלא ליפול לתוך המים, בעוד היא שוקעת במהירות רבה. הגשר עליו עמדו הפועלים היה החלק האחרון ששקע, אך לפועלים שלום.

בתחילת חודש ינואר אמר נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, כי הוא מתכנן להכפיל את יכולת הפקת הגז של המדינה עד קיץ 2013, אך התקרית האחרונה צפויה לעכב את התכנית במספר חודשים. כשתושלם בניית האסדה מחדש, היא תפיק כ-56 מיליון מ"ק של גז ביום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully