וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל המתאבד בשגרירות ארה"ב - חבר בארגון טרור

משטרת איסטנבול פרסמה את זהותו של המחבל, המשתייך לארגון טרור המחזיק בעמדות אנטי-מערביות ושואף להרוס את "שליטת המערב" על טורקיה. נתניהו לאובמה: "לבנו עם האמריקאים"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

כמה שעות לאחר שמחבל מתאבד פוצץ עצמו מחוץ לשגרירות ארצות הברית באנקרה, פרסמה הערב (שישי) משטרת איסטנבול את זהותו. בהודעה מטעם המשטרה נמסר כי מדובר באסוויט שנלי, בן 30, חבר בארגון הטרור המרקסיסטי-לניניסטי DHKP-C - "מפלגת חזית השחרור המהפכנית של העם".

הארגון נוסד באופן רשמי ב-1978 והוא מחזיק בעמדות אנטי-מערביות, בפרט נגד ארה"ב וברית נאט"ו. הארגון שואף להרוס את "שליטת המערב" על טורקיה באמצעים אלימים. בין היתר, הואשמו חברי הארגון בפיגוע התאבדות בשנת 2001 בו נהרגו שני שוטרים ותייר במרכז איסטנבול. ייתכן והפיגוע היום אירע בתגובה לפעולה נגד הארגון בחודש שעבר, במסגרתה עצרה משטרת טורקיה 85 בני אדם. 38 מתוכם נקשרו לארגון.

פיגוע התאבדות בפתח שגרירות ארה"ב. רויטרס
זירת הפיגוע, רגעים לאחר הפיצוץ/רויטרס

מוקדם יותר אמרה דוברת משרד החוץ בוושינגטון, ויקטוריה נולנד, כי ארצות הברית תשתף פעולה עם טורקיה בחקירת הפיגוע, אותו הגדירה כפיגוע טרור והוסיפה כי "כך נוכל לעשות הערכה מדויקת של הנזק והקורבנות". במקביל, הקונסוליה האמריקאית באיסטנבול הזהירה את אזרחי ארצות הברית מפני ביקור ברחבי טורקיה עד להודעה חדשה. "משרד החוץ מייעץ לאזרחי ארצות הברית המתגוררים בטורקיה להגביר את ערנותם, להימנע מאזורים בהם התרחשו פרעות וכן להימנע מהפגנות ומכינוסים גדולים", נמסר בהצהרת הקונסוליה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הרוגים בפיגוע התאבדות מול שגרירות ארצות הברית בטורקיה. רויטרס
"המצב היה כאוטי מאוד וסירנות של משטרה נשמעו בכל מקום"/רויטרס

בפיגוע נהרגו שני בני אדם, ככל הנראה המחבל ומאבטח מקומי. מחבל מתאבד שהגיע לכניסה הצדדית לשגרירות נבלם ככל הנראה על ידי מאבטח ופוצץ את מטען החבלה. שגריר ארצות הברית בטורקיה, פרנסיס ריקיארדון, מסר לרשויות כי אחד ההרוגים הוא אזרח טורקי עובד השגרירות. עובדת של השגרירות נפצעה באורח אנוש בפיצוץ וגבר נוסף נפצע קשה אף הוא. כארבעה בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה. כארבעה בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה.

על פי דיווח של רשת NBC, המחבל נכנס לבידוק הביטחוני ועבר במכונת שיקוף בכניסה המובילה למבקשי אשרות ביקור בארה"ב. כתבת BBC שהגיעה לזירה סיפרה כי המשטרה כיתרה את המבנה והדרך המובילה למבנה. עוד סיפרה כי המצב "כאוטי מאוד וסירנות של משטרה נשמעות בכל מקום". בניין השגרירות, הנמצא תחת אבטחה כבדה, סמוך למספר שגרירויות אחרות, בהן של גרמניה וצרפת.

"מעשים אלימים המזכירים את הסכנה אליה חשופה ארה"ב"

לאחר האירוע העניק ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ראיון לטלוויזיה הטורקית וקרא לעולם "להיאבק הטרור". ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה את הפיגוע והביע השתתפות בצער העם הטורקי. בעקבות הפיגוע, שיגר נתניהו איגרת לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, בה כתב כי "אני מזועזע מהמתקפה נגד שגרירות ארה"ב באנקרה. מעשים אלימים שכאלה מזכירים לנו את הסכנה שאליה חשופים אלה שמייצגים אותנו באומץ מעבר לים, ואת האיומים מצד אלה המתנגדים לחופש וממשיכים לתקוף את אלה שאוהבים חיים וחירות. לבנו עם העם האמריקני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully