וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ניו יורק לשעבר, אד קוץ', הלך לעולמו

בגיל 88, לאחר שעבר דום לב, מת ראש עיריית ניו יורק בשנים 1978-1989, שהיה ידוע כמי שהצמיח את העיר משפל כלכלי. מייקל בלומברג: "רוחו תישאר בכל חמשת רובעי העיר"

ראש עיריית ניו יורק לשעבר, אדוארד קוץ', הלך היום (שישי) לעולמו בגיל 88. קוץ', שהיה פוליטיקאי יהודי-אמריקני, שימש בתפקיד ראש העיר משנת 1978 ועד 1989 ונודע בשל גישתו הקשוחה נגד הפשע ובזכות עמדתו הליברלית. הוא מת בבית החולים פרסבטריאן כתוצאה מדום לב, לאחר שאושפז לעתים תכופות בשנה האחרונה.

אד (אדוארד) קוץ', ראש עיריית ניו יורק לשעבר, הלך היום לעולמו. רויטרס
הפיכתו את ניו יורק לעיר משגשגת הייתה מושא קנאה עבור ערים אחרות בארצות הברית. קוץ'/רויטרס

קוץ' נודע בכך שהצמיח את העיר ניו יורק ממשברים כלכליים והביא לשגשוג כלכלי שהיה למושא קנאה עבור ערים אחרות ברחבי ארצות הברית. על אף ההצלחה שרשם במהלך כהונתו, שלוש הקדנציות שלו ידעו תקופות של מתחים גזעיים, שחיתות פוליטית, עלייה בתחלואת האיידס, עלייה במספר חסרי הבית ושיעור פשע גבוה.

ראש עיריית ניו יורק הנוכחי, מייקל בלומברג, אמר היום כי כל הדגלים בעיר הורדו לחצי התורן לזכרו של קוץ'. "כראש עיר וכאזרח פרטי הוא היה צלבן בלתי נלאה, עשוי ללא חת. רוחו תמשיך להיות לא רק בבית העירייה, ולא רק על הגשר הנושא את שמו, אלא בכל רחבי חמשת הרובעים". "אני לא חושבת שהיה מישהו שנהנה להיות איש יותר מאד קוץ'", סיכמה דוברת העירייה, כריסטין קוויין, המתמודדת בבחירות הבאות לראשות העירייה. יצוין כי השבוע הוקרן במוזיאון לאומנות מודרנית סרט דוקומנטרי על ראש העיר לשעבר הנושא את שמו, "קוץ'", אך "כוכב" הסרט לא יכול היה להגיע לפרימיירה בשל מצבו הרפואי.

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, עידו אהרוני, הביע היום צער בעקבות מותו של קוץ'. "הבוקר איבדנו ידיד גדול, שעמד לצד העם היהודי ומדינת ישראל, אך גם לצד האנושות", נמסר בהצהרה שפרסמה הקונסוליה בניו יורק. "ההיסטוריה תזכור את אד קוץ' כאחד המנהיגים הגדולים ביותר, שייצג את כל מה שאנחנו אוהבים בעיר הגדולה ביותר בעולם. הוא תמיד היה גלוי, נאמן למילתו ומגן חסר פשרות על זכויות אדם. הקשרים בין ניו יורק ומדינת ישראל ובין ארה"ב וישראל חזקים כמו שהם היום בגלל דמויות בולטות כמו אד קוץ'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully