וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש אמ"ן נועד עם רמטכ"ל ארה"ב", עמידרור ברוסיה

יוסי מלמן

30.1.2013 / 15:24

על רקע הדיווחים על תקיפה בגבול לבנון-סוריה, ה"אל מוניטור" מדווח כי אלוף אביב כוכבי מבקר בימים אלה בוושינגטון. במקביל, היועץ לביטחון לאומי דן ברוסיה על סוריה ואירן

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש אגף המודיעין, אלוף אביב כוכבי, מבקר בוושינגטון ונועד בימים אלה בדלתיים סגורות עם בכירים אמריקנים בפנטגון, בהם יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מרטין דמפסי – כך דיווחה בשעות הצהריים (רביעי) כתבת ה"אל מוניטור" בוושינגטון, לורה רוזן. הדיווח מגיע על רקע הדיווחים לפיהם צה"ל תקף הלילה מטרה בגבול סוריה-לבנון. במקביל, יצא אתמול גם היועץ לביטחון לאומי, אלוף (במיל') יעקב עמידרור, לרוסיה להתייעצויות עם הממשלה בעניין סוריה ואירן. בינתיים חזר עמידרור לארץ וכעת הוא נמצא בירושלים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדיווח על ביקורו של אלוף כוכבי בארה"ב כי "מדובר בנסיעת עבודה מתוכננת מראש במסגרת תכנית העבודה השנתית. לא נפרט על התכנים המקצועיים" של הדיונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבקר בימים אלה בוושינגטון. ראש אמ"ן כוכבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, דיפלומט מערבי ומקור ביטחוני יודעי דבר מסרו היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי "צה"ל תקף הלילה מטרה בגבול סוריה-לבנון". "אין ספק שנרשמה פגיעה במטרה באזור הגבול", הוסיף המקור שסירב להזדהות בשל רגישות הנושא, ולא הוסיף מידע באשר ליעד שנפגע בתקיפה. רויטרס דיווחה עוד, כי אזרח סורי סיפר שאכן שמע פיצוץ עז בדרום המדינה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדיווח מרויטרס מצטרף להודעת צבא לבנון בצהריים, לפיה 12 מטוסים של חיל האוויר הישראלי ביצעו שלוש גיחות מעל שמי לבנון בשעות הערב אתמול ובמהלך הלילה. בהודעה, בה נמסר כי בכל גיחה השתתפו ארבעה מטוסים, נמסר כי בסמוך לשעה 16:30, חדרו מטוסי קרב ישראליים למרחב האווירי של לבנון באזור כפר נאקורה שבדרום המדינה, ושבו לבסיסם בסביבות השעה 21:00. לפי אותו דיווח, המטוסים הישראליים עברו מעל כמה אזורים בלבנון, וביצעו גיחה נוספת עד 2:00 בלילה. גיחה שלישית, לפי הדיווח, התרחשה בשעות הלילה, וב-8 בבוקר, היום, שבו המטוסים לבסיסם.

ישראל מודאגת זה זמן רב משני תרחישים אפשריים, בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה: האחד הוא שמשטרו הרופף של הנשיא בשאר אסד יורה על העברת הנשק הכימי או חלקו לידי חיזבאללה בלבנון. אפשרות אחרת היא שכוחות המורדים, ובמיוחד הקבוצה האיסלמית הקיצונית ג'בת אל נוסרה (חזית הניצחון), הנחשבת לשלוחה מקומית של אל-קאעדה - תשתלט על הנשק או על חלקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully