וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארבעה פעילי המחאה עלו לאוטובוס וסרבו לשלם"

גלעד גרוסמן

28.1.2013 / 16:26

כתבי אישום נוספים הוגשו נגד אנשי המחאה החברתית, לפיהם ארבעה מהם התנגדו לשלם מחיר נסיעה מלא לנהג, התעקשו לשלם כמחצית מהסכום וסרבו לרדת מהאוטובוס עד להגעת המשטרה

כתב אישום נוסף נגד פעילי המחאה החברתית: המשטרה הגישה לפני כשבועיים כתב אישום נגד ארבעה פעילים שסירבו לשלם מחיר מלא עבור נסיעה באוטובוס. הארבעה נאשמים בהשתתפות בהתקהלות אסורה.

לפי כתב האישום, הארבעה - ענת גוטמן, ערן בריל, תמר אביה ודגן ואלד - עלו בפברואר האחרון על אוטובוס קו 63 של חברת "דן" סמוך לסינמטק בתל אביב, כאשר הם עוטים על פניהם מסיכות שונות ונושאים שלטים, עליהם נכתב: "אין זכות לחיים? אין חובה לציית לחוק". לטענת המשטרה, הארבעה אמרו לנהג האוטובוס כי אינם יכולים לשלם מחיר מלא עבור כרטיס שעלותו 6.60 שקלים, וביקשו לשלם רק שלושה שקלים.

פעילי המחאה מפגינים ברחבת הבימה בתל אביב. דרור עינב
הפעילים סרבו תחילה להסיר את המסיכות מפניהם/דרור עינב

בכתב האישום נטען, כי הנהג ביקש מהארבעה שישלמו מחיר מלא או שירדו מהאוטובוס, אולם הם סירבו והתווכחו עם נוסעים אחרים. הוא הזעיק משטרה, והאוטובוס התעכב כרבע שעה עד הגעת השוטרים, מה שגרם לרוב הנוסעים האחרים לרדת. כאשר השוטרים הגיעו למקום, הם ביקשו מהארבעה להוריד את המסכות מפניהם, אולם בהתחלה הם סירבו.

אחד הנאשמים: "נפלנו על נהג שחטף את הג'ננה"

הארבעה הגיבו לכתב האישום בעמוד הפייסבוק "צדק חברתי - חדר מצב", שפרסם אודות כתב האישום. "זוכרים את הצילום הגדול של כולם במסכות אנונימוס עם שלטי 'אין זכויות אין סיבה לציית לחוק'? אחרי זה יצאו הרבה אנשים לפעולת אוטובוסים, עלינו עם כרטיס אוטובוס במחיר שלושה שקלים - המחיר הסביר לדעתנו לתחבורה הציבורית - חילקנו לנוסעים. 15 אוטובוסים עברו חלק וקיבלנו המון תמיכה מהנהגים והציבור, הנהג שלנו היה לא חברמן במיוחד ומיד סגר עלינו את הדלת והזמין משטרה, לא איפשר לנו לצאת...", כתבה אביה.

ואלד הוסיף: "איזה כיף לפתוח את השבוע עם כתב אישום! לפני שנה בדיוק, היינו כמה חבר'ה בפעולה של המחאה החברתית, שבה עלינו לאוטובוסים ורצינו לשלם את המחיר שלושה שקלים במקום 6.60 - המחיר לצרכן. בזמן שגם פעילים אחרים עלו לאוטובוסים, ואצלם עבר יחסית בשקט והנהגים הסכימו שנשלם את המחיר הזה, אנחנו נפלנו על נהג שחטף את הג'ננה ותוך חצי דקה סגר את האוטובוס ונעל את הנוסעים עד שהמשטרה תגיע". ואילו גוטמן כתבה: "לא לפחד כלל! מטורף, זה קורה בשבוע בו יוצא האלבום החדש והכה פוליטי שלי. זאת בעצם דרך מתוחכמת שלי ליחצ"ן אותו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully