וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה עירומה בדאבוס: "נגד הכלכלה הפטריארכלית"

27.1.2013 / 10:55

בקור המקפיא יצאו מפגינות למחות בפורום הכלכלי העולמי בהשתתפות מנהיגים מרחבי העולם על השליטה הגברית בכלכלה. "אנו מגנות בעזרת החזה שלנו על שוויון מיני וחברתי בעולם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גם כשבחוץ כמה מעלות מתחת לאפס, נראה שדבר לא יעצור את נשות FEMEN - הארגון הידוע במפגינותיו חשופות החזה. בשעה שהמשתתפים המכובדים בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ, בהם קנצלרית גרמניה מרקל, מלך ירדן עבדאללה ואפילו נשיא המדינה שמעון פרס, השתתפו בדיונים השונים, בחוץ התחוללה דרמה קטנה שזכתה ללא פחות התייחסות.

מפגינות בעירום בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס 26 בינואר 2013. רויטרס
קראו "SOS דאבוס". אחת המפגינות בעת מעצרה/רויטרס

שלוש מפגינות מארגון FEMEN, אשר לטענתן "מגנות בעזרת חזה שלהן על שוויון מיני וחברתי בעולם", החלו להתפשט, הדליקו אבוקות, קראו קריאות "SOS דאבוס" ואף כתבו את זה על גופן וניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה. הן סיפרו כי הן מוחות "נגד השליטה הגברית בכלכלה העולמית". הצופים מהצד לא נשארו אדישים וחלקם צילמו את המחאה - על אף ניסיונותיו של כוח המשטרה למנוע זאת. בשלב מסוים אחת המפגינות עלתה על מבנה של קיוסק וצעקה בקולי קולות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מפגינות בעירום בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס 26 בינואר 2013. רויטרס
מפגינות בעירום בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס 26 בינואר 2013/רויטרס

המשטרה הצליחה להדוף את המפגינות מעבר למחסום המשטרתי ועצרה אותן. לפני מעצרה הספיקה לספר אחת המפגינות, אינה שווצ'נקו, כי היא מאמינה שצריך להתפשט כדי להעביר מסר: "יש לנו רק דרך אחת היום להיאבק בפטריארכליות, אנו משתמשות בגופנו העירום בכדי לחלוק את הפרשנות החדשה שלנו על עירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully