וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות במצרים: נשקלת הכרזה על עוצר ומצב חירום

27.1.2013 / 0:00

מועצת הביטחון בראשות הנשיא מוחמד מורסי קראה לדיאלוג לאומי וגינתה את האירועים האלימים, במהלכם נהרגו 39 בני אדם, לאחר עונש המוות שנגזר על 21 מעורבים באסון הכדורגל

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

מועצת הביטחון במצרים, בראשות הנשיא מוחמד מורסי, הודיעה אתמול (שבת) כי היא שוקלת להכריז על עוצר או על מצב חירום באזורים בהם התרחשו האירועים האלימים בסוף השבוע. שר המודיעין המצרי, סלאח עבד אל-מקסוד, שנכח בישיבת המועצה היום, אמר כי המועצה קוראת לדיאלוג לאומי ומגנה את האלימות המשתוללת. בשל האירועים ביטל מורסי את השתתפותו בפסגת מדינות אפריקה שתיפתח מחר באתיופיה ושיגר במקומו את שר החוץ מוחמד כאמל עמרו.

מוחמד מורסי, דצמבר 2012. AP
גם הצבא הוזעק לסייע בהשתלטות על המפגינים. מורסי/AP

בית המשפט במצרים גזר הבוקר עונש מוות על 21 בני אדם שהורשעו באחריות למותם של 74 אוהדי הכדורגל באסון במגרש בפורט סעיד אשתקד. בעקבות גזר הדין, התפתחו בפורט סעיד מהומות אלימות במהלכן נהרגו לפחות 39 בני אדם ולמעלה מ-300 נוספים נפצעו. בין ההרוגים גם שני שחקני כדורגל ושני שוטרים שנורו למוות סמוך לבית הכלא בו שוהים המורשעים. גם הצבא הוזעק לסייע בהשתלטות על המפגינים. מפגינים פרצו למטה המשטרה בסואץ, גנבו את תכולתו והציתו בו אש. לאחר שמטה המשטרה בסואץ הותקף ונפרץ, פרש צבא מצרים כוחות רבים, ביניהם גם טנקים, וזאת כדי לשמור על מתקנים רגישים וכדי לוודא שהמצב לא ידרדר. הצבא הקים גדרות תיל ברחבי העיר ובכיכרות המרכזיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
חגיגות לאחר גזר דין מוות לאחראים לפיגוע באצטדיון במצרים 26 בינואר 2013. רויטרס
חגיגות באיצטדיון בפורט סעיד בעקבות גזר הדין, היום/רויטרס

במקביל, מחוץ לאקדמיה המשטרתית של מצרים שבקהיר – שם התקיים המשפט, החלו התפרעויות של בני משפחות ההרוגים. "הכלבים של משרד הפנים הרגו את בני", אמרה אחת, לצד קריאות של אחרים: "נקמה, נקמה, עבור אמהות השהידים". מולם, מאות בני משפחות המורשעים התקהלו מחוץ לאולם בית המשפט. מוקדם יותר הורה שר הפנים המצרי לא לאפשר להעביר את הנאשמים לקהיר, על מנת להימנע מהפרות סדר – דבר שכאמור, לא הועיל. מהומות גם בכיכר תחריר: כוחות הביטחון ירו גז מדמיע באזור הכיכר כדי לפזר מפגינים שהיו שם והתעמתו עם כוחות הביטחון. עד כה נעצרו 130 איש ברחבי המדינה בגין המהומות וההתפרעויות.

האסון בפורט סעיד אירע בעקבות עימותים בין אוהדי קבוצות יריבות בתום משחק כדורגל. גזר דינם של 52 נאשמים נוספים בפרשה צפוי להינתן בחודש מרץ הקרוב. העימותים אשתקד בפורט סעיד פרצו בתום משחק בין קבוצת הכדורגל המקומית "אל-מסרי", שגברה במפתיע על יריבתה מקהיר "אל-אהלי". אוהדי הקבוצה המנצחת פרצו למגרש, רדפו אחרי שחקני ואוהדי הקבוצה היריבה והשליכו אבנים לעברם. שר הפנים המצרי, גנרל מוחמד איברהים, פיטר את אחראי הביטחון בפורט סעיד, הגנרל עיסאם סמק.

ההפגנות בפורט סעיד אחרי גזר הדין שניתן לאחראים על האסון באיצטדיון. רויטרס
אתמול נהרגו לפחות עשרה בני אדם/רויטרס

עונש המוות למורשעים באסון באיצטדיון ניתן במקביל למהומות שפרצו אתמול ונמשכו גם היום במדינה, על רקע יום השנה השני להפיכה במצרים. במהומות, בהן נשמעות קריאות נגד הנשיא מוחמד מורסי, נהרגו לפחות עשרה בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully