וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני החשוד שתכנן פיגוע חדר לאפרת - ונעצר

מחלקת הביטחון בהתנחלות עצרה במהלך השבת את הצעיר בן ה-18 דקות ספורות לאחר שנכנס ליישוב. בחקירתו הודה הצעיר כי תכנן לבצע פיגוע. על גופו נמצא דגל פלסטין ושלושה מצתים

צעיר פלסטיני בן 18 נתפס במהלך השבת לאחר שחדר להתנחלות אפרת. מחלקת הביטחון של ההתנחלות הצליחה לשים את ידה על הצעיר, דקות ספורות לאחר שחדר ליישוב. בחקירתו הודה הצעיר, שלא היה חמוש, כי התכוון לבצע פיגוע. על גופו נמצאו דגל פלסטין וכן שלושה מצתים. הוא הועבר להמשך חקירת שירות הביטחון הכללי.

פלסטיני ניסה לתקוף שני חיילי צה"ל בכביש 57,דצמבר 2012. שלומי גבאי
החשוד הועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי/שלומי גבאי

למרות הודאתו של החשוד, ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, אמר כי "ככל הנראה לא מדובר במחבל". לדבריו, "הצעיר נעצר על ידי מחלקת הביטחון של אפרת תוך 78 שניות מהרגע שהתחיל ללכת מציר 60 לכיוון אפרת". הוא הוסיף "בשיחה עם גורם צבאי בכיר, לא שוללים מכלל אפשרות שהצעיר עונה להגדרה 'חולה נפש'. תושבי אפרת יכולים לישון בשקט אודות למערכת הביטחון המשוכללת, עובדי מחלקת הביטחון המקצועיים ומתנדבי כיתות הכוננות המתייצבים תמיד לכל קריאה".

ביום רביעי נורתה למוות אישה פלסטינית על ידי צה"ל בכפר אל-ערוב שמדרום לבית לחם, לאחר שכוח צה"ל הותקף באבנים ובקבוקי תבערה במקום. הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, הורה לפתוח בחקירה של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) לבירור נסיבות מותה של הפלסטינית, לובנא חנש בת ה-22.

גורם צבאי סיפר לאחר האירוע כי "במהלך הפרות סדר ויידוי אבנים בגוש עציון בוצע ירי הרתעתי ודווח על פלסטינית שנפגעה. מתבצע תחקיר בנושא כדי לברר כיצד נפגעה הפלסטינית, שככל הנראה נמצאה בקו הירי". הגורם הוסיף כי "למרות שבמקום נכח קצין בדרגת סגן-אלוף, מסתמן כי היא לא נפגעה מירי שהוא ביצע". הפלסטינים טענו כי הצעירה נורתה בראשה ומתה מפצעיה כעבור זמן קצר בבית חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully