וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה קראה לאזרחיה בלוב: "צאו מיידית מבנגזי"

24.1.2013 / 21:48

בריטניה, גרמניה והולנד מפצירות באזרחיהן לנטוש את העיר השנייה בגודלה בלוב, בשל איום "ספציפי ומיידי" לשלומם של אזרחי המערב, בעקבות מתקפת פעילי אל-קאעדה באלג'יריה

מדינות אירופה קראו הערב (חמישי) לאזרחיהן לעזוב את בנגזי, העיר השנייה בגודלה בלוב, בשל איום "ספציפי ומיידי" על אזרחים מערביים, בעקבות מתקפת הטרור שביצעו פעילים שמזוהים עם אל-קאעדה באלג'יריה השכנה. גורמים רשמיים סרבו למסור פרטים לקריאה הבהולה, אולם בבריטניה הזהירו מפני האיום הגובר בצפון אפריקה, וראש הממשלה דייויד קמרון אף כינה את האזור "מגנט לג'יהאד".

הקריאה האירופאית עוררה את זעמם של תושבי לוב, שלהוטים למשוך למדינה משקיעים זרים כדי לשקם את הכלכלה שנמצאת בקשיים חסרי תקדים, מאז המהפכה שהפילה את שליט המדינה מועמר קדאפי בשנת 2011. בבריטניה לא התחשבו בשיקול הכלכלי, ובהודעת משרד החוץ נמסר: "אנחנו מודעים לאיום הנוכחי בבנגזי, ומפצירים בכל אזרחי בריטניה שנותרו למרות קריאתנו - לעזוב מיד".

איסלמיסטים השתלטו על שדה גז טבעי באלג'יריה הרגו 2  ושבו 41 16 בינואר 2013. רויטרס
בריטניה סירבה ספק פרטים על האיום, אולם ההערכה היא כי הוא קשור במתקפת הטרור האחרונה באלג'ריה. מתקן הגז שהותקף בידי פעילי אל קאעדה/רויטרס

אזהרות דומות יצאו ממשרדי החוץ של גרמניה והולנד. "האזהרה יצאה בעקבות מידע קיים. יש לנו את הסיבות שלנו, אך אני לא מעוניין לפרט. אבטחת האזרחים היא הדבר החשוב ביותר", אמר שר החוץ של גרמניה, גידו ווסטרוולה, במהלך ביקורו בבירת פורטוגל, ליסבון.

בכיר לובי: "שגריר בריטניה לא השיב כששאלתי לפשר הקריאה"

"שגריר בריטניה סיפר לי על ההחלטה הזאת אתמול", אמר סגן שר הפנים של לוב, עומאר אל חדראווי. "ביקשתי לשמוע ממנו את הסיבות לחשש הזה, והוא לא השיב. יש להם את הזכות לדאוג לאנשיהם, ולנו יש את החובה להגין עליהם ועל אזרחינו. אנחנו לוקחים זאת ברצינות וסבורים כי צריכה להגיע החלטה משותפת עם ממשלת לוב", הוסיף.

בשבוע שעבר הפסיקה איטליה את פעילות הקונסוליה שלה בבנגזי, בעקבות איומים שספג הקונסול האיטלקי. דוברת שגרירות בריטניה בלוב, אמרה ממקום מושבה בבירה טריפולי כי ההערכה היא כי מספר הבריטים בבנגזי אינו גבוה. ההערכה היא כי גל האלימות במדינה נגד נציגי המערב, ובראשו התקיפה על הקונסוליה האמריקנית בספטמבר, בה נהרג שגריר ארצות הברית - הביאו לכך שמספר האירופאיים בלוב נמוך ממילא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully