וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב צועד לשוויון: קרביות ישרתו בחזית

שר ההגנה האמריקני צפוי להסיר רשמית את האיסור על הצבת נשים בתפקידי לחימה בחזית, אשר היה המדיניות מאז 1994. סנאטור דמוקרטי: זו המציאות של המבצעים הצבאיים במאה ה-21

שר ההגנה האמריקני, לאון פאנטה, החליט להסיר את האיסור על חיילות בצבא ארצות הברית לשרת בתפקידי לחימה בחזית. כך מסר הלילה (חמישי) גורם אמריקני בכיר. לדבריו, ההחלטה תיכנס לתוקפה בשנת 2016, ועד אז יוכלו החילות השונים לבקש להציע תפקידים שצריכים להישאר סגורים בפני נשים. החלטה זו הופכת את המדיניות שהונהגה מאז 1994 שמונעת מנשים לשרת ביחידות קרביות בחזית. פנטה צפוי להכריז על ההחלטה באופן רשמי היום.

טקס הסיום הרשמי של המבצע של צבא ארה"ב בעירק, בגדד, 15 בדצמבר 2011. רויטרס
"הכרה בתפקיד הנשים בהגנה על האומה". חיילת אמריקנית/רויטרס

הסנאטורית הדמוקרטית פאטי מורי, ראש ועדת הסנאט למען חיילים משוחררים, אמרה כי "זהו צעד היסטורי לשוויון והכרה בתפקידן של נשים בהגנה על האומה". גם הסנאטור הדמוקרטי קארל לוין ממישיגן בירך על המהלך. "זה משקף את המציאות של המבצעים הצבאיים במאה ה-21", אמר.

פתיחת המקצועות הקרביים לנשים בצבא ארצות הברית מצטרפת לשינוי שחולל הנשיא ברק אובמה בשנה שעברה כאשר חתם על החוק המבטל את מדיניות האפליה נגד הומוסקסואלים בצבא ומאפשר את גיוסם ללא חשש שיודחו מהצבא בשל נטייתם המינית. על פי הנוהל שהיה קיים עד אז וכונה "אל תשאל, אל תספר", חיילי הצבא התחייבו שלא לשתף אחרים בנטייתם, ואילו הצבא התחייב שלא ליזום חקירה בנושא - אך החיילים הודחו מהצבא אם הדבר התגלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully