וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב: אובמה מצפה לעבוד עם הממשלה החדשה

טל שלו

23.1.2013 / 14:35

בשיחה עם וואלה! חדשות הביע שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, הערכה לציבור על ההשתתפות בבחירות, והבהיר כי שיתוף הפעולה יימשך עם הממשלה הבאה, "לא משנה מי יושב בה"

צילום: ניב אהרונסון, שלומי גבאי, איתי לוי, קובי אליהו, דייב שחר, מאל בנאוליאל, אדריאן הרבשטיין, ערוץ 10; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

"הנשיא אובמה והממשל האמריקאי מצפים לעבוד באופן קרוב עם הממשלה החדשה ולהמשיך בתיאום ההדוק", כך אמר היום לוואלה! חדשות (רביעי) שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו. שפירו הביע סיפוק מ"החגיגה הדמוקרטית" של הבחירות בישראל, ואמר כי "ארצות הברית מברכת את הציבור הישראלי על הבחירות לכנסת ה-19 שעכשיו הסתיימו. אנחנו מדברים הרבה מאוד על הערכים המשותפים בין ישראל וארצות הברית, ואני חייב לומר שכאזרח אמריקאי אני תמיד שמח לראות שהציבור החופשי הולך לקלפי לבחור באופן חופשי את המנהיגים שלו ומשתתף בקביעת עתידו".

שפירו הדגיש כי ארצו אינה מערבת את עצמה בשיקולים פוליטיים ותקבל בברכה כל ממשלה שתורכב בישראל. "יהיו הרבה שמות חדשים בממשלה ובכנסת בקרוב, אבל נחכה עד הקמת הממשלה, ואנו מכבדים את החלטת הציבור הישראלי", אמר. "אבל אנחנו מצפים לעבוד באופן קרוב עם הממשלה החדשה - לא משנה מי יושב בה. זה תפקידנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתשובה לשאלה בנוגע לדיווח של העיתונאי ג'פרי גולדברג בשבוע שעבר, על ביקורת חריפה של הנשיא אובמה על מדיניותו של ראש הממשלה נתניהו, אמר שפירו כי "בארבע השנים האחרונות - תחת נתניהו ואובמה שעבדו ביחד בתיאום הדוק - התבססו יחסים קרובים ושותפות אינטרסים חיונית". הוא הדגיש כי "יש לנו הרבה אינטרסים חשובים להמשיך להיות מתואמים בהם ולעבוד מקרוב. לא משנה מי יושב בממשלה, נעבוד ביחד על הבטחת ביטחונה של ישראל במזרח תיכון לא יציב, למניעת נשק גרעיני מאירן וחזרה לשולחן המשא ומתן בין הישראלים והפלסטינים. אני מצפה שזה יימשך", הוסיף.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

תוצאות האמת בחלוקה ליישובים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully