וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה בקדימה: "ממתינים לספירת הקולות"

לצד המנצחים, ישנן מפלגות שיעדיפו לשכוח את מערכת הבחירות האחרונה. יו"ר קדימה שאול מופז לא הופיע במטה המפלגה. בארץ חדשה עוד מקווים: "יכולות להיות הפתעות"

לצד השמחה במטות המנצחים, יש גם מי שיעדיף לשכוח את יום הבחירות הנוכחי. קדימה, המפלגה שהחזיקה במספר הגדול ביותר של מושבים בכנסת היוצאת, לא תיכנס – על פי המדגמים שפורסמו בערוצי הטלוויזיה – לכנסת ה-19. יו"ר המפלגה, שאול מופז, שרק לפני פחות משנה הביס את ציפי לבני בפריימריז לראשות קדימה, לא הצליח ככל הנראה לעבור את אחוז החסימה. יו"ר האופוזיציה, מאוכזב מתוצאות מהמדגמים, הודיע הערב לפעילי השטח המרכזיים שלו כי לא יגיע למטה המרכזי של קדימה בפתח תקווה וכי ימתין לספירה הסופית של הקולות.

מטה קדימה, תוצאות המדגם יום הבחירות ינואר 2013. אדריאן הרבשטיין
מאוכזבים מהמדגמים. פעילי קדימה צופים בתוצאות/אדריאן הרבשטיין

ח"כ ישראל חסון, מספר 2 ברשימת קדימה לכנסת, שוחח עם מופז לאחר פרסום המדגמים. "מה שקרה היום לקדימה מתפתח כבר שמונה חודשים. זה התחיל עוד בפריימריז", אמר חסון. "אני לא מספיד את קדימה. אני אחכה עד הרגע האחרון לשמוע את הקולות. אני מאמין שיש סטייה סטטיסטית שתסייע לנו. גם מופז אמר לי 'אני ממתין לספירת הקולות'". על פי המדגמים בשלושת הערוצים, קדימה נותרה מחוץ לכנסת הבאה. "התהליך הפוליטי במדינת ישראל הוא 'תקלה'", אמר חסון. "אני רואה כרגע מערכת פוליטית עם ימין שמשך ימינה על ידי ימין קיצוני ושמאל שנמשך שמאלה על ידי שמאל קיצוני. אין מפלגת מרכז שתאזן את התמונה".

שאול מופז מגיע לקלפי בכוכב יאיר, ינואר 2013. שלומי גבאי
לא עבר את אחוז החסימה? מופז, הבוקר/שלומי גבאי

מפלגה נוספת שנותרה על פי המדגמים מחוץ לכנסת היא "ארץ חדשה" של אלדד יניב. באוהל המפלגה בשדרות רוטשילד בתל אביב המשיכו בטלפונים למתלבטים עד הרגע האחרון. יניב עצמו לא הגיע למקום וצפה במדגם בביתו. במפלגה נערכו לפרסום המדגמים והכינו את עשרות הפעילים שהגיעו למקום לאפשרות המפלגה לא תופיע במדגמים, תחזית שבניגוד להצהרותיו של יניב בימים האחרונים, התגשמה. עם פרסום המדגמים, המשיכו במפלגה לשמור על אופטימיות ושמו יהביהם בתוצאות האמת. "אנחנו מודעים למצבנו ויודעים שפיזור הקולות שלנו רחב ולא תהיה הפתעה של שבעה מנדטים", אומרת מרב דוד, מספר 2 במפלגה. "בהחלט יכולות להיות הפתעות של שלושה עד חמישה מנדטים, זה אפשרי. מחר בבוקר נהיה חכמים יותר ודבר לא ישנה. יצרנו כאן משהו שלא ניתן להתעלם ממנו ונחכה לבוקר".

תוצאות אמת - מתעדכנות

בחצות הגיעו יניב ורני בלייר, מייסדי המפלגה, למטה הודו לפעילים והודיעו כי ארץ חדשה תמשיך להתקיים. "יכול להיות שמחר נתעורר ותהיה תוצאה אחרת ויכול להיות שלא", אמרו. "הכי מבאס להישמע כמו פרס, אז פשוט נלך לישון ואו שתהיה הפתעה או שלא. יצאנו למסע שמדינה שלמה דיברה עליו, ותדבר עליו ועל משמעויותיו. אנחנו נמשיך בחזית הזו כי לא באנו לביקור או רק כדי לקבל מושב בכנסת. נמתין בסבלנות ונמשיך את החזית הזו כי היא דבר חי וקיים".

גם מפלגתו של הרב חיים אמסלם, "עם שלם", שסבלה בחודש האחרון מירידה בסקרים לאחר שבתחילת מערכת הבחירות הבטיחו לה מעבר כמעט חלק של אחוז החסימה, לא צלחה את הבחירות לפי המדגמים. "הסקרים זה הרוצח הכי קטלני של המפלגות הקטנות, אי אפשר לדגום אותם", אמר אתמול גורם במפלגה. "מבחינתנו, כמו שהגמלאים היו הפתעת הבחירות בזמנו וקיבלו שישה מנדטים למרות הסקרים, כך יהיה גם עם אמסלם".

תוצאות המדגמים בערוצים השונים

עוצמה לישראל, מפלגתם של חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי, אינה עוברת את אחוז החסימה לפי המדגמים בערוצים 2 ו-10. עם זאת, לפי המדגם שפרסם הערוץ הראשון, המפלגה זוכה לשני מנדטים. במפלגה הביעו אתמול שביעות רצון מהסקרים האחרונים שמרביתם הגדול קבע כי הם יצליחו לעבור את אחוז החסימה ולכהן גם בכנסת הבאה. גם הרשימות של עלה ירוק ושל הירוקים, שנאבקו בשיניים כדי לעבור את אחוז החסימה, לא צלחו במשימה לפי המדגמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב חיים אמסלם/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתוצאות המדגמים שפורסמו אמש (שלישי) בערוצי הטלוויזיה, מסתמנת הפתעה בבחירות לכנסת. הליכוד-ביתנו שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה ביותר, אולם עם תוצאה נמוכה מהצפוי - 31 מנדטים. יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד נוסקים ועומדים על 18-19 מנדטים, מפלגת העבודה נותרת במקום השלישי בלבד עם 17 מנדטים. הבית היהודי בראשות נפתלי בנט עומדת על 12 מנדטים בכל המדגמים, וש"ס מקבלת בין 11-13 מנדטים.

התחזקות נרשמת אצל מרצ, שעל פי המדגמים עומדת על 6-7 מנדטים. ציפי לבני ממשיכה את מגמת הירידה בסקרים וזוכה ל6-7 מנדטים בלבד. מפלגת קדימה לא עברה את אחוז החסימה באף אחד מהמדגמים, בעוד עוצמה לישראל עברה במדגם הערוץ הראשון בלבד. מפת הגושים צמודה ביותר, ועומדת על הפרש של שניים עד ארבעה מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully