וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: הוגבלו ביציאה לשירותים - וחטפו את המנהלים

כאלף עובדים משנגחאי לא אהבו את ההוראות החדשות שפרסמה הנהלת המפעל. הם הסתערו על משרדי המנהלים והתבצרו בהם במשך יותר מיממה, ו-300 שוטרים הוזעקו כדי לשחררם

כאלף עובדים התבצרו בסוף השבוע האחרון במפעל בסין, והחזיקו את מנהליהם היפנים כבני ערובה, במחאה על קיצוב בזמני היציאה לשירותים. העובדים, במפעל "שנגחאי שינמי אלקטריק", צרו על המשרדים במשך יממה וחצי עד ששוטרים פרצו למקום ושחררו את 18 המנהלים - 10 יפנים ושמונה סינים. בהצהרה שפרסמה הנהלת המפעל, שמייצר סלילים אלקטרומגנטיים ורכיבים חשמליים שונים, נאמר כי 300 שוטרים הוזעקו כדי לשחרר את המנהלים, שפונו מהמקום ללא פגע.

מפעל פוקסקון. רויטרס
מפעל פוקסקון. נודע לשמצה כסמל לפגיעה בעובדים בסין/רויטרס

אחד המאבטחים במפעל, שהיה סגור היום (שלישי), סיפר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הפועלים פתחו בשביתה במחאה על חוקים חדשים שקבעו מנהלי המפעל, בהם מגבלות על זמני היציאה לשירותים וקנסות לעובדים מאחרים. השומר, שהזדהה בשם משפחתו, פנג, אמר כי אחרי התקרית בסוף השבוע, הסכימו המנהלים לדון עם העובדים במגבלות "המגוחכות", אך לא ברור מדבריו אם העובדים המתבצרים נעצרו ומה עלה בגורלם של מנהיגי השביתה.

זכויות העובדים בסין זוכות לתשומת לב גוברת יותר ויותר, בעיקר בזכות הפרסומים השונים על המפעלים של תאגיד פוקסקון, המייצר רכיבים טכנולוגיים לכמה מהחברות מהגדולות בעולם ובראשן "אפל". המפעל סגר כמה פעמים את מפעליו בסין בשל מהומות עובדים בהן נפצעו עשרות מעובדיו, ובעבר דווח על כמה מקרים רבים של התאבדויות פועלים בשל תנאי העבודה המחפירים במפעלי התאגיד, המעסיק עשרות אלפי בני אדם.

לקריאה נוספת
העובדים חושפים: כך נראים תנאי העבודה במפעל אפל
מנכ”ל פוקסקון: ”ניהול מיליון חיות עושה כאב ראש”
עשרות עובדים במפעל פוקסקון איימו בהתאבדות

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • שביתה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully