וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבתא בריטית שסחרה בסמים תועמד בפני כיתת יורים

לינדזי סנדיפורד, בת 56, נתפסה באי באלי עם מזוודה ובה כמעט 5 ק"ג קוקאין. השופטים לא קיבלו את טענתה כי היא נסחטה ע"י סוחרי סמים, ואף החמירו בעונש המאסר שדרשה התביעה

בית המשפט באינדונזיה גזר עונש מוות על אזרחית של בריטניה שהורשעה בהברחת סמים עבור כנופיה שבסיסה בבריטניה. לינדזי סנדיפורד, בת 56 וסבתא לכמה נכדים, הואשמה בבאלי בשנה שעברה בהחזקה של כ-4.8 קילוגרמים של קוקאין. הרשויות טענו כי במזוודה שנשאה מבנגקוק לאי באלי נמצאו סמים בשווי של 2.6 מיליון דולרים. סנדיפורד טענה להגנתה כי היא הסכימה לשאת את המזוודה לבאלי אחרי שקיבלה איומים על חייה ועל חיי משפחתה מכמה סוחרי סמים.

לקריאה נוספת
איזו אמירה של שופט באינדונזיה הסעירה את המדינה?

לינדזי סנדיפורד, אזרחית בריטית שהורשעה בסחר בסמים ונידונה למוות. אינדונזיה, ינואר 2013. Firdia Lisnawati, AP
גם התביעה ביקשה להתחשב בגילה. סנדיפורד בבית המשפט/AP, Firdia Lisnawati

התביעה באינדונזיה ביקשה בחודש יוני האחרון לגזור על סנדיפורד 15 שנות מאסר בלבד, בהתחשב בגילה של ובכך שאין לה עבר פלילי. ואולם, השופטים החמירו בעונשה וקבעו כי היא תוצא להורג בכיתת יורים. בית המשפט קבע כי חרף טענותיה שהיא נסחטה על ידי סוחרי הסמים, הייתה זו סנדיפורד שעמדה בראש כנופיית המבריחים, לא הביעה חרטה על מעשיה ונראתה "כמי שלא אכפת לה מהשלכות מעשיה". השופטים ציינו בהחלטתם כי מעשיה פגעו בתדמיתו של האי באלי והזיקו להרתעה של רשויות החוק של אינדונזיה.

בעדותה בפני בית המשפט, אמרה סנדיפורד כי היא מתנצלת בפני מדינת אינדונזיה, אך הוסיפה כי היא "לעולם לא הייתה עושה מעשים מסוג זה" אלמלא ילדיה היו נתונים תחת סכנה. אחת מהחברות ברשת הברחות הסמים, ג'וליאן פונדר, אזרחית בריטניה, נשפטה בנפרד אחרי שהסכימה לשתף פעולה עם המשטרה, אך גם היא עלולה לעמוד בפני גזר דין מוות. שני חברים נוספים ברשת כבר נידונו לשנת מאסר ולארבע שנות מאסר.

לינדזי סנדיפורד, אזרחית בריטית שהורשעה בסחר בסמים ונידונה למוות. אינדונזיה, ינואר 2013. רויטרס
סנדיפורד עם מתורגמן בבית המשפט אחרי הקראת גזר הדין, היום/רויטרס

עמותת Reprieve, הפועלת למען זכויות אסירים ברחבי העולם, אמרה כי סנדיפורד הייתה קורבן של הפרשה. "היא בפירוש לא ברונית סמים", מסרו נציגי העמותה, "היא שיתפה פעולה עם הרשויות באינדונזיה ונידונה למוות, בזמן שכנופיית הסמים ממשיכה לפעול". לטענת העמותה, סנדיפורד נחקרה ללא מתורגמן וללא ייצוג משפטי, ואנשיה קראו לממשלה בבריטניה לסייע לה בערעור נגד גזר דינה. דובר של משרד החוץ בלונדון אמר כי "בריטניה מתנגדת נחרצות לעונש מוות בכל נסיבות שהן".

בתי המשפט באינדונזיה יכולים לגזור עונש מוות על מורשעים ברצח, בטרור ובעבירות סמים. הנידונים למוות מועמדים בפני כיתה יורים של עשרה חיילים. עורכי דינה של סנדיפורד אמרו כי היא ככל הנראה תערער על גזר הדין. אם כל הליכי הערעור שלה יידחו, היא עדיין תוכל לבקש חנינה מהנשיא. מאז 1998 הוצאו להורג חמישה אזרחים זרים באינדונזיה, כולם בגין עבירות סמים. ואולם, מאז 2008 לא בוצעו הוצאות להורג, ועשרה מורשעים עדיין ממתינים בבתי הכלא לביצוע גזר דינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully