וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2003: מי רצה להתנכל לעולם התורה?

"הם רוצים שבישיבות יישארו רק מעטים ושכל השאר יתגייסו", טענה רשימת יהדות התורה במערכת הבחירות לפני תשע שנים, אך לא פירטה מי הם אותם "הם". הכרזה ההיסטורית היומית

דומה שאין מערכת בחירות שבה המפלגות החרדיות אינן זועקות על סכנה הנשקפת לישיבות הפועלות בחסותן. אכן, מדובר באחד הנושאים הבוערים הן לציבור הדתי והחרדי והן לציבור החילוני ולכל מי שמתנגד לתקצוב הישיבות,שהוא בעיני רבים מופרז ולא הוגן.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במודעה שלפנינו, ממערכת הבחירות של "אגודת ישראל – דגל התורה" משנת 2003, הזעקה בכותרת מודגשת על-ידי האותיות הרועדות מעט, כמעט מטות לנפול: "הם רוצים את הישיבות קטנות". המלה "קטנות" מוקטנת כדי להמחיש למה הכוונה. יחד עם זאת, המודעה אינה מפרטת מי הם אותם "הם" הקמים לאיים על הישיבות, לדעת המפלגה.

אולי הסיבה לכך היא שמיד לאחר הכותרת מובאת רשימת האשמות כלפי אותם "הם": "הם לא מבינים את חשיבותו של עולם התורה. הם מחפשים כל הזדמנות כדי להתנכל לישיבות ולכוללים" ההמשך מבהיר מעט במה מדובר: "הם רוצים שבישיבות יישארו רק מעטים ושכל השאר יתגייסו". בכך מחדדת "אגודת ישראל – דגל התורה" את עמדתה: או ישיבות או גיוס לצה"ל. הבחירה חדה, ואין הציבור החרדי יכול להימלט ממנה.


המדור "מהבוידעם של הקלפי" נערך בשיתוף הספרייה הלאומית בירושלים, והפריטים המופיעים בו לקוחים מאתר האוסף "אסיפת בחירות" שמפעילה הספרייה.


לכרזות נוספות:
פסלו את כהנא האב ב"כך", קבלו את הבן ב"כח"
העולה החדש "כהן": אוהב את מפא"י, סומך על ההסתדרות
השלאגר של בחירות 1951: "צנע, צנע, צנע"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully