וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישי ציבור: "לא לבזבז קולות על מפלגות קטנות"

עשרות חתני פרס ישראל, אמנים ואנשי אקדמיה, פרסמו גילוי דעת בו קראו שלא להצביע למפלגות שסיכוייהן לעבור את אחוז החסימה נמוכים. "זהו חוסר אחריות דמוקרטי"

שורה של עשרות אישי ציבור, בהם חתני פרס ישראל רבים, פרסמו הערב (שני) גילוי דעת הקורא שלא להצביע למפלגות קטנות העשויות שלא להגיע לאחוז החסימה. על המכתב חתומים, בין היתר, הזמרת אחינועם ניני, המחזאי יהושע סובול, השחקנית חנה מרון, הסופר עמוס עוז, חתן פרס ישראל דוד טרטקובר, חתן פרס ישראל דני קרוון, הסופר יורם קניוק ואחרים. במכתב נכתב כי "הצבעה לרשימה שספק אם תעבור את אחוז החסימה הגבוה של כ-75,000 קולות הינה חוסר אחריות דמוקרטי".

כל הדיווחים, הפרשנויות והדעות - וואלה! בחירות 2013

"בבחירות הקרובות עומדת מול ישראל סכנה ברורה ומיידית של עליית כוחות פשיסטיים, אנטי-דמוקרטיים וגזעניים", נכתב בגילוי הדעת. "מול הסכנה הזו לעצם קיום דמוקרטיה בישראל יש חשיבות עליונה לכל שוחר דמוקרטיה להצביע למען מפלגות שיוכלו לעמוד מול הסכנה". החתומים על הקריאה הוסיפו כי "בבחירות היום יש מגוון מפלגות דמוקרטיות שיעברו בוודאות את אחוז החסימה. אי-הצבעה להן – ובזבוז קולות דמוקרטיים – היא מתן סיוע בפועל לאויבי הדמוקרטיה שמאיימים לרמוס את הכרזת העצמאות הישראלית".

פתקי המפלגות המועמדות לכנסת ה-19, ינואר 2013. עומר מירון
"יש מגוון מפלגות דמוקרטיות שיעברו את אחוז החסימה"/עומר מירון

בבחירות שיתקיימו מחר יתמודדו 32 מפלגות, מספר גבוה ביותר שמקשה על סיכוייהן של המפלגות הקטנות לעבור את אחוז החסימה. המפלגות הקטנות שמגרדות את אחוז החסימה, העומד על 2% מסך הקולות הכשרים, מרכזות את מאמציהן בימים האחרונים כדי לנסות ולהגיע לכנסת. בין המפלגות הקטנות הבולטות נמצאות קדימה, שבכנסת הנוכחית הייתה המפלגה הגדולה ביותר, מפלגתו של הרב אמסלם – עם שלם, מפלגת הירוקים, מפלגת עלה ירוק, ומפלגת ארץ חדשה בראשות אלדד יניב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully